ZONNEPANELEN BIJ DE VERDELING

PAPA EN ZOON
Topic Starter

ZONNEPANELEN BIJ DE VERDELING

#1 , 25 jan 2011 13:34

Een vriend van me is aan het scheiden, ze zijn nu bezig met de verdeling, momenteel is het huis geschat zonder de zonnepanelen, men trek hiervan de openstaande leningen af, kan ik begrijpen, maar dat ze ook de lening van de zonnepanelen willen aftrekken, dat snap ik niet, moeten die zonnepanelen dan niet geschat worden, of hoe word zo iets berekend??
CARPE DIEM

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 jan 2011 19:32

Huis moet geschat worden MET zonnepanelen. Die zijn immers onroerend door bestemming, dus deel van huis.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

FlikFlak

#3 , 26 jan 2011 10:01

Wat dan met met de eventuele tegoeden die in de toekomst nog zullen verkregen worden door de huiseigenaar (bv. de groene stroom certificaten)? Moeten die dan worden afgetrokken als een tegoed, of wordt er verondersteld dat deze dan ook in de waarde van het vastgoed verrekend worden?

mvg,

Reclame

PAPA EN ZOON
Topic Starter

#4 , 28 jan 2011 09:04

zou het niet simpelder zijn om de zonnepanelen niet te schatten , en de lening ervan gewoon te laten vallen? per slot van rekening is er nog maar 1000 euro van terugbetaald

nog iets wat me opvalt, is dat er meer geleend is dan dat wat de zonnepanelen kosten, de tegenpartij beweert dat dit niet waar is, maar als we een kopie van de factuur vragen, dan vinden ze die niet meer. ik heb eens even gerekend, en vergeleken met mijn instalatie, 18 panelen aan 615 euro dan kom ik uit op 11070 euro en er is een bedrag van 20000 euro geleend ( groene lening ) wat met die 9000 euro? volgens mij is er een factuur opgemaakt van 20000 euro, en is er later van die 9000 euro een kredietnota gemaakt, wat volgens mij wil zeggen dat die 9000 euro terug gestort is op hun gezamelijke rekening. maar daar is blijkbaar niets van te vinden?
CARPE DIEM

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 jan 2011 09:07

U kan een kopie van die factuur vragen.
Is verzekering aangepast??

Terug naar “Echtscheiding”