allimentatie tijdens schoolvakanties

zodiak
Topic Starter

allimentatie tijdens schoolvakanties

#1 , 27 jan 2011 11:24

Beste,

Ik ben niet getrouwd maar heb wel 2 prachtige kindjes. Ik betaal mijn alimentatie geld altijd optijd (voor de eerste van de maand). Ikzelf heb het hierdoor niet zo breed maar het geld is nu eenmaal nodig voor de opvoeding en welvaard van mijn kindjes. 1 weekend op 2 zijn de kindjes bij en probeer ik er zo goed al mogelijk voor te zorgen dat ze zich kunnen amuseren en kind kunnen zijn wat ik belangrijk vind voor hun ontwikkeleing(zoals ik vroeger zelf ook heb kunnen zijn). Wij hebben de afspraak dat de kindjes de helft van de schoolvakanties bij mij zullen zijn wat neerkomt op een 30 werkdagen/jaar hoewel ik maar 20 dagen verlof heb van mijn werkgever. Ook hier geen probleem ik heb opvang gezocht Maar nu komt het natuurlijk wanneer ik in die bewuste maand bv 2 weken de kindjes heb en ik ze dan naar de opvang moet doen zal dit mij 400€ kosten enkel voor de opvang, tel daar de alimentatie van 300€ bij en mijn huurlast van 500€ dan zitten we al aan een budget van 1200€/maand en houd ik van mijn loon maar 400€ over. Hier moeten dan de vaste kosten en levensmiddelen van af + activiteiten voor met de kindjes te doen zodanig dat zij de welvaart krijgen die ze verdienen.
Nu komt de vraag:
- kan ik voorstellen aan mijn ex (waar ik opzich nog goed mee overeenkom) om tijdens de schoolvakanties een deel of geheel de alimentatie te laten vallen? bv. 1 week bij de papa = - de helft van de alimentatie , 2 weken bij de pappa = geen alimentatie, enz... (de mamma behoud dan wel nog het kindergeld)

Of zijn hier nog andere mogelijkheden of zijn er mensen met ervaring op dit gebied.?

alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 jan 2011 22:10

Vonnis of authentieke akte en wat staat daarin.
Betaal je de bijzondere kosten dokter vakantiekampen enz enz

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”