Beste forumleden,
Een vriendin van mij is een jaar of 4 geleden gescheiden. (was wettelijk stelsel)
In het vonnis staat dat alle gelden op de rekeningen en onroerende goederen verdeeld zijn.
Het probleem is echter hetvolgende:
Mijn vriendin heeft tijdens haar 14 jaar huwelijk een huis geschonken gekregen van haar ouders waarin zij samen hebben gewoond.
Tijdens hun huwelijk zijn mijn vriendin en ex-man een lening aangegaan om een aantal verbouwingen te realiseren zoals oa een nieuwe keuken, Toilet, ...
Na hun echtscheiding heeft mijn vriendin deze lening overgenomen en moet ze nog 12000€ aan haar ex betalen om zo de lening en dus eigenlijk ook alle verbouwingen
volledig zelf betaald te hebben.
Nu vraagt haar ex ook nog eens 25000€ voor de waardevermeerdering van haar huis. Is dit mogelijk ? Volgens mij wordt de waardevermeerdering van een schenking toch niet opgenomen in de gemeenschap en maakt hij hier dus geen aanspraak op.
Bijkomend beweert haar ex ook nog eens 20000€ geleend te hebben aan zijn schoonvader. Dit is echter uit de lucht gegrepen en kan hij ook niet bewijzen.
Die 20000€ wil hij tevens terugvorderen van haar.
De notaris die voor de verdeling moet instaan weet volgens mij ook niet van welk hout pijlen te maken want eergisteren heeft mijn vriendin een brief ontvangen dat ze het huis will komen schatten. Iemand enig idee wat hiervan de bedoeling is ???
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Groeten