bijzondere kosten

sofie4
Topic Starter
Berichten: 42

bijzondere kosten

#1 , 16 jan 2011 18:00

Mijn ex betaalt alimentatie alles inclusief, dus zonder bijkomende kosten.

Nu is mijn ex begonnen met de kinderen in allerlei jeugdbewegingen aan het inschrijven en daarvoor kledij te kopen.
En via zijn advocaat wil hij deze kosten terugbetaald zien, want hij betaalt alimentatie alles inclusief.

Ben ik verplicht om dit terug te betalen, wetende dat zij hier niet naartoe gaan als ze bij mij zjin, en dat ik geen papieren heb ondertekend.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8852

#2 , 16 jan 2011 19:49

allerlei jeugdbewegingen? In hoeveel jeugdbewegignen kan een kind tegelijkertijd ingeschreven zijn? Toch maar eentje per kind?
Wat het samen bekostigen hiervan betreft: hij had hier redelijkerwijs even vooraf met jou over kunnen praten. En dan bekijken of dit activiteiten zijn die de kinderen kunnen volgen zowel als ze bij jou zijn, als bij hem. In dat geval zou je kunnen overwegen om die kosten te delen.
Maar ze volgen deze activiteiten niet als ze bij jou verblijven? Dan is dat een persoonlijke keuze van hem om ze een vrijetijdsactiviteit te laten volgen in zijn "verblijfs"tijd. Daar moet je strikt genomen niet voor meebetalen.
Zoals de volgende frats die hier ergens op het forum in vraag gesteld werd:
een ouder die het aandurfde de kosten voor de kinderen van een gezamelijke buitenlandse reisvakantie met de nieuwe partner, aan te rekenen aan de andere ouder. :-)
hoe de advocaat van je ex dit gaat kunnen hardmaken, is me een raadsel.
En start hij daar een rechtszaak voor op?
Te belachelijk voor woorden.
Het kost hem meer aan rechtskosten dan dat de Tshirt en broek kosten...
courage!

sofie4
Topic Starter
Berichten: 42

#3 , 17 jan 2011 07:58

Hij komt met rekeningen af van dingen die hij bij hem gekocht heeft, en die ik zou moeten terugbetalen, want de alimentatie is alles inclusief.

En nu is hij aan het dreigen om klacht neer te leggen wegens het belemmeren van zijn bezoekrecht tijdens de weekends dat ze bij mij zijn.
Zijn bezoekrecht is om de 14 dagen, dat steeds perfect wordt uitgevoerd.
Die is gewoon aan het doordraaien.

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 18 jan 2011 10:02

Ik ga ervan uit dat ‘Mijn ex betaalt alimentatie alles inclusief’ betekent dat de alimentie-GERECHTIGDE daarbuiten geen bijkomende bedragen kan eisen.

Dit houdt evenwel niet in dat hij zijn vrijwillige bijkomende prestaties niet in mindering kan brengen van die ‘alimentatie alles inclusief’.Hij kan ze evenmin doen terugbetalen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Echtscheiding”