Aankoop onroerend goed na feitelijke scheiding

Anandi
Topic Starter

Aankoop onroerend goed na feitelijke scheiding

#1 , 16 nov 2010 12:10

Hallo,
Mijn man is een tijd geleden psychisch compleet doorgedraaid en in een psychose terecht gekomen, hij wou zich niet laten helpen en er zat niks anders op dan uit elkaar gaan. Wij hebben toen dringende maatregelen bij echtscheiding laten uitspreken.
Nu zijn we een half jaar verder en laat hij zich helpen, we hebben besloten de scheiding nog even uit te stellen om te zien wat er van ons huwelijk mss nog te redden valt.
Nu is de situatie zo dat ik een buitenkansje krijg om een appartementje te kopen. Ik wil dit appartement heel graag op mijn naam kopen zodat er geen problemen zijn bij een eventuele scheiding als die toch nog zou volgen. Ook om ons veilig te stellen als hij terug zou hervallen en mss gekke dingen doet en schulden maakt?! Je weet maar nooit.
Nu is mijn vraag dus hoe ik dit kan regelen. Mijn man is akkoord met deze regeling, ik zou ook volledig zelf voor de lening opdraaien e.d. Echt een volledig eigen aankoop dus.
Kan dit mits een contract of dergelijke?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 nov 2010 23:16

Het hangt af van jullie huwelijkskontrakt of dit kan. Indien niet met volledige scheding van goederen gehuwd is dit onmogelijk. Het appartement zal steeds gemeenschappelijk bezit zijn.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”