Ik heb twee prachtige kinderen uit mijn vorig huwelijk...
Mijn ex is een druggebruiker (heroïne), tot nu toe heeft hij de kinderen om de veertien dagen gekregen, en de helft van de vakanties.
Wij zijn uit elkaar van eind september vorig jaar, en zijn nu dus november...
Onder die tijd heb ik hem 3 kansen gegeven om hem te herpakken en te laten behelpen...
Hij liet mij dan papieren zien van het CAD, en beloofde mij dat hij niets meer deed als de kinderen bij hem zijn.
De kinderen zijn 6 en 5 jaar... nu vorige week, hebben ze mij verteld hoe papa zijn "medicijnen" neemt, ze hebben me alles voorgedaan... verteld over het zilverpapier, bruin en wit spul enz...met andere woorden, ze zaten er gewoonweg bij...
Ik ben klacht gaan neerleggen tegen hem (weet zelf nog niet goed wat ik daar mag van verwachten), en ook de melding meegegeven, dat ik nog weiger om de kinderen naar hem te brengen...
Mijn ex- schoonvader had me gevraagd of de kinderen dan in het weekend naar daar mochten gaan (De man heeft mij altijd correct behandeld, en is ook al een kleinkind verloren), dus dacht ik waarom niet.
Ze mochten gaan van mij onder voorwaarde dat hij ze niet zou meegeven aan mijn ex (ik had zoiets van, kan moeilijk de grootouders straffen voor wat hun zoon doet).
In eerste instantie geloofde zijn vader mij, zijn moeder niet, zij heeft mij alles verweten wat naam heeft...
Na het weekend, heb ik mijn schoonvader gestuurd of hij me nog steeds geloofde, en ik kreeg als antwoordt "ik weet het niet, ik zie niets aan hem, hij eet, en hij gaat werken als hij moet, en de kinderen zijn alles voor hem"...
Nu het is niet de eerste keer dat hij gebruikt zonder dat zijn ouders het "zien"
Eten heeft hij altijd kunnen doen, ook al was hij onder invloed
Werken, kunnen zij niet met zekerheid weten als hij effectief gaat, ja of nee
Dus daar kan ik niet veel mee doen
Dat de kinderen alles voor hem zijn, kan ik wel inkomen, als hij "clean" is, is hij eigenlijk wel een hele goede papa, dit moet ik wel bekennen, maar als hij zijn "nest" nodig heeft denkt hij niet meer na...
Hij krijgt ze van mij in ieder geval niet meer mee!!!
Eerst voelde ik me "veilig" doordat zijn vader mij geloofde, maar nu weet ik het zo zeker niet meer...
Ik wil de kinderen niet van hun vader weghouden,daarom dat ik het ook toegelaten had, dat ze naar zijn ouders gingen, zo kon hij hen toch nog zien, en ook niet van mijn ex-schoonouders, en wil ook geen "vuile" spelletjes spelen...
De kinderen hangen ook enorm aan hem, dit is wat het voor mij allemaal moeilijker maakt, ik wil enkel het beste voor de kinderen, maar ik moet ook aan hun veiligheid denken...