omgangsregeling wijzigen...?

Lightning

Re: omgangsregeling wijzigen...?

#16 , 05 nov 2010 11:48

@RR: TS en haar ex hebben ooit samengewoond (mogen we toch vanuit gaan), dus ze zal wel weten wat voor vlees ze in de kuip heeft (had).

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#17 , 05 nov 2010 11:53

fotograafke,

probeer om je nieuwe "omgangs"project in te leiden het volgende eens:
plan met je dochter een regelmatige activiteit in die ze zelf ook heel graag wil doen in het weekend (zondagmorgen bvb? en ook niet te ver van de woning van de papa, wil ze leren paardrijden? een sport beoefenen? schilderen en knutselen? ) overleg met de papa hoe hij het in de weekends wil organiseren dat ze bij hem is.
Wil hij samen met haar op zondagmorgen naar de activiteit? Fijn! 8_) Dan doen ze eens wat leuke dingen samen... Of liever toch maar niet? :wink: Dan komt ze beter zaterdagavond terug, dan kan hij ook eens goed uitslapen.
Je dochter zal ontspannen, want toch regelmatig contact met de papa, maar niet meer zo eng (meisjes stellen hygiene en regelmaat echt op prijs )
Als je weet wat de interesses van je meisje zijn, moet dat lukken om samen een leuke leerzame regelmatige( niet te dure) hobby te vinden. Ik ben benieuwd of dit kan lukken. Hou je ons op de hoogte?
succes!

roderidder
Contacteer: Website

#18 , 05 nov 2010 12:15

overleg met de papa hoe hij het in de weekends wil organiseren dat ze bij hem is.
doe dat vooral via de telefoon of als papa dochterlief brengt naar de mama... zoiets in de aard van "kom binnen, ik wil eens met je praten over hoe de tijd beter moet ingevuld worden als mijn dochter bij U is"

jaja...

Wat we hier dienen te onthouden is dat het een heel herkenbaar verhaal is, dat er allicht ook oplossingen zijn die minstens een aantal van de problemen van elke dag wat kleiner kunnen maken.
Het tegenovergestelde is allicht ook waar. Als men eenzijdig de andere via via tracht te dwingen om veranderingen te forceren dit de zaak vaak erger zal maken.

RR

Reclame

roderidder

#19 , 05 nov 2010 12:27

@Lightning..."mijn ex is een echte leegloper, waar NIKS inzit."

Ik zou zeggen... steek er eerst terug wat in voor je er wat uithaalt, maar hoe doe je dat?

RR

eylis

#20 , 05 nov 2010 12:50

en we proberen vooral niet paternalistisch te preken tov mensen die dag aan dag hun uiterste best doen om hun kind te helpen en een nare situatie zo positief als mogelijk te benaderen.
We dienen in deze topic niets te onthouden RR... :?
geen moraal van het verhaal, noch wijze levenslessen voor gescheiden ouders.

En nu ga ik even héél off-topic...
Ik moedig je echt aan om een geweldige drukbezochte topic op te starten in het praatcafé met als titel
"echtscheidingsmoraal en omgaan met je ex"van de RodeRidder.
We wachten met ongeduld op je ervaringsgerichte moraalfilosofie en doorleefde levenswijsheid.
Maar niet hier dus. Hier geven we juridische én practisch toepasbare tips .
Daar hoort je persoonlijke moraalfilosofie jammer genoeg niet bij....
Enne nog iets... dat je nog geen boek hebt geschreven met je wijze tips... al die mensen die je kan helpen.
Met één boek hebben ze er allemaal toegang toe.
Dus op naar het praatcafé of naar de uitgever Rode Ridder
en signeersessies op de boekenbeurs volgend jaar, Ga er voor Rode Ridder! :D

Marijkealleen

#21 , 05 nov 2010 12:52

Even terug naar het Topic :wink:
Uit wat ik toch onthouden heb : hij verwijt haar dat ze niet wil praten. Dus wil hij WEL praten, niet ? Misschien is zijn dochter wel het enige dat hem nog een zekere mate van eigenwaarde geeft (zelfs al bakt hij er niet veel van als ze er is). De voorstellen van eylis lijken me heel goed uitprobeerbaar en redelijk, en dus zeker te proberen. Hou er wel rekening mee dat het geven en nemen moet worden, dat hij op geen enkel ogenblik het gevoel krijgt dat je zijn dochter van hem wil afnemen.
Dus het voorstel om haar in het weekend bij jou te laten slapen kan gecompenseerd worden met een dagje samen met papa een leuke activiteit doen. Nog wat : kan hij het financieel aan om leuke dingen met haar te doen ? Zo ja is het aanbod al veel ruimer, zoniet kun jij mee zaken in het oog houden die betaalbaar en toch leuk zijn (heksenwandelingen rond Haloween bv.).

Rebel-with-a-cause

#22 , 05 nov 2010 16:42

@Lightning..."mijn ex is een echte leegloper, waar NIKS inzit."

Ik zou zeggen... steek er eerst terug wat in voor je er wat uithaalt, maar hoe doe je dat?

RR
:roll:

fotograafke
Topic Starter

#23 , 05 nov 2010 17:38

@eylis en Marijkealleen: Bedankt voor jullie steun! Ja, ik zal eens zien of ik hieruit niks bruikbaars kan halen! Wat die hobby betreft: nu heeft ze dat ook al, maar ik heb haar speciaal op woensdag ingeschreven op de dansles, aangezien 'meneer' die dingen met haar toch niet wil doen. Want dat is het hé, altijd maar klagen dat hij zijn dochter zo weinig ziet, maar als ze dan voor het weekend bij hem is dan ligt hij tot de middag in bed. En dan voor de rest van de dag wil hij ook niet teveel meer ondernemen, want het is toch tenslotte weekend, en hij moet 'ocharme' heel de week gaan werken, dus hij wil een rustig weekend. Snap je zo'n vaderfiguur nu..........
@ roderidder: ok, ik ben over 14 jaar met deze persoon in zee gegaan, en was verliefd (en door nog andere omstandigheden, maar die zijn hier niet aan de orde vind ik).......niettegenstaande de meeste van mijn familie mij al gewaarschuwd hadden wat voor een leegloper hij is, een luiaard eerste klas...... maar ja, op die momenten is liefde blind hé! En ja, nu na zovele jaren ben ik eigenlijk hééééél blij dat ik niet meer met die man onder één dak moet leven, want ik had net zo goed in het klooster kunnen gaan......(iedere zondag naar de kerk, op tijd naar de biecht.......) Iedereen van mijn familie kon zijn oren niet geloven en dat ik dat dan ook nog eens gewillig meedeed.........pffff, maar ja, ik was toen ook nog zo naief hé, nu ben ik wel veranderd!
Nu heb ik een nieuwe relatie, ik voel me supergoed, en ook mijn dochter is zielsgelukkig in ons nieuwe gezinnetje. Zij noemt haar stiefpapa zelfs papa. Hij doet zoveel voor haar, en nee, het is zeker geen verwennerij, maar hij ziet mijn dochter zo graag alsof het zijn eigen kind zou kunnen zijn!
En als ze eerlijk moet zijn, is zij wel liever bij ons hoor, maar ja het blijft haar vader en toch ziet ze die ook graag (op haar manier dan) En ik zal daar ook altijd evenveel respect voor hebben, ook al is mijn mening over hem niet zo positief.

roderidder

#24 , 05 nov 2010 18:02

altijd maar klagen dat hij zijn dochter zo weinig ziet... Nu heb ik een nieuwe relatie, ik voel me supergoed, en ook mijn dochter is zielsgelukkig in ons nieuwe gezinnetje.
Stel je trekt het een en het ander opgang zodat de rechter om opnieuw over de verblijfsregeling te oordelen.
Die klaagzang dat hij zijn dochter te weinig ziet zal in voorkomend geval allicht opgeworpen worden en zelf ook eisen gaan stellen wat hij wil.

RR

eylis

#25 , 05 nov 2010 18:14

aaarghhh..... fotograafke laat net weten dat ze dat NIET gaat doen, maar bekijken of ze iets kan doen met onze fijne damestips.
als je lid wil zijn van ons dameskransje moet je keurig alle berichtjes lezen hoor, RodeRidder

roderidder

#26 , 05 nov 2010 18:57

is dat het moraal van Uw verhaal?

RR

eylis

#27 , 05 nov 2010 18:58

neen van het jouwe :-)

Terug naar “Echtscheiding”