EOT ivm de kinderen

philippe26
Topic Starter

EOT ivm de kinderen

#1 , 01 nov 2010 19:23

Ik heb een EOT met mijn ex. die is al uitgesproken door de rechtbank
Nu ik werk als poltieagent en kan niet alle verloven de kinderen opvangen.

nu wil zij mij voor het vredegerecht een minnelijke schikking voorstellen ivm opvang voor de kids.
Is het beter dat ik daarvoor betaal of is het onderhoudsgeld dat we afgesproken hebben voldoende?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 02 nov 2010 08:13

...nu wil zij mij voor het vredegerecht een minnelijke schikking voorstellen ivm opvang voor de kids.
Is het beter dat ik daarvoor betaal of is het onderhoudsgeld dat we afgesproken hebben voldoende?
Welke 'minnelijke schikking' wordt er voorgesteld? Een financiële compensatie voor de periodes die jij ze niet kan opvangen?
Overstijgt dit de kosten die jij eventueel zou maken om hetzelfde resultaat te verkrijgen?
Als zij de kinderen meer bij haar heeft is het niet onredelijk om daarvoor 'vergoed' te worden, zolang de bijdrage redelijk blijft.

philippe26
Topic Starter

#3 , 02 nov 2010 09:29

Welke minnelijke schikking wordt voorgesteld weet ik nog niet.
De kinderen komen om de 14 dagen een weekend. Pasen en Kerstmis een week. en de grote vakantie 2 keer 2 weken.
Gezien mijn job kan ik in de grote vakanties maar 3 weken krijgen. Bij kerstmis en oudejaarsnacht moet ik werken. Bij opstelling EOT zei ik nog tegen notaris gezien mijn verlofsituatie het toelaat. Dat deed niet terzake.
Mijn ex woont in Leopoldsburg en ik in Hasselt. Dus voor mij is hier opvang zoeken voor de kids geen oplossing.
Tevens woon ik terug in bij mijn ouders. Mijn ouders zijn beide bejaard en kunnen onmogelijk op de kids letten gezien hun ouderdom.
Ik hou al niet teveel over van mijn loon.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”