Kapperskosten ook delen?

miekemuis
Topic Starter

Kapperskosten ook delen?

#1 , 27 nov 2006 10:39

Sorry, ik vind zelf dat ik hier een belachelijk onderwerp aansnijd, maar omdat mijn ex er moeilijk over doet, toch maar even vragen: Mag ik de kosten van de kapper (voor onze kinderen uiteraard) voor de helft aanrekenen? Normaal komen alle rekeningen (school, opvang, ziekte...)bij mij en ik 'verreken' dan de helft zodat mijn ex zijn helft van de kosten kan betalen. (enkel voeding en onderdag is apart, ook voor kleding en dergelijke is 'ieder het zijne' en qua jassen en schoenen hebben ze niet alles dubbel, maar wisselen mijn ex en ik min of meer af zonder dat daar over moet onderhandeld worden). Maar hij struikelt nu over 12,5? voor kapperskosten, en heeft die dus niet terugbetaald. Ik ben nu van plan de helft van het kindergeld die ik hem normaal moet doorstorten te verminderen met dat bedrag. Ik weet het, het is kinderachtig, maar mijn ex jaagt me zo voortdurend 'op kosten', en ik kan niet anders dan het allemaal maar voorschieten en hopen dat hij me betaalt, wat hij soms dus niet doet, en dan geef ik maar toe 'om de lieve vrede' (in de mate dat daar uiteraard sprake van is). Als iemand weet hoe ik dergelijke zaken in de toekomst kan vermijden: alle tips zijn welkom!
Miekemuis

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bemiddelaar

#2 , 27 nov 2006 19:18

Dergelijke zaken kunnen vermeden worden door duidelijke afspraken te maken.

Wie betaalt welke kosten met welk geld?
Wie beslist over de aankoop van verblijfsoverstijgende kosten? E?n ouder en moet de andere ouder zomaar akkoord gaan om zijn deel te betalen of beslissen beide ouders over deze kosten?
Wanneer worden de gedeelde kosten betaald?

Hebben jullie hieromtrent geen concrete afspraken, dan kunnen jullie eventueel een beroep doen op een bemiddelaar in familiezaken die jullie helpt om de in het verleden gemaakte afspraken te concretiseren of waar nodig aan te passen

Bemiddelaars in familiezaken zijn te vinden via www.caw.be of www.juridat.be/bemiddeling

miekemuis
Topic Starter

#3 , 28 nov 2006 20:07

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat bemiddeling in veel gevallen een goede oplossing biedt om dergelijke problemen te vermijden. Helaas is dat in ons geval niet echt 'aan de orde': mijn ex heeft het niet zo op bemiddelaars en andere 'geldkloppers' (zijn woorden), en ik vind het eerlijk gezegd ook omslachtig om voor hoop en al 250? per jaar (want de grotere kosten zoals school, orthodontie en dergelijke, daar hoef je niet over te onderhandelen, die zijn er gewoon, staan op papier en kunnen netjes gedeeld worden...) weer eens de boel 'op stelten' te zetten. Alleen ben ik het meestal die die 250? betaal en hij die ze uitspaart omdat ik niet wil dat mijn kinderen met het haar in de tanden lopen of met een lege boekentas vertrekken de eerste september... Hij roept en dreigt eens, en uiteindelijk heb ik betaald en krijg ik mijn geld niet terug. It's as simple as that... Denk niet dat bemiddeling daar veel in zal veranderen...

Reclame

roderidder
Contacteer: Website

#4 , 01 dec 2006 20:13

En wat verwacht je dan van dit forum?

RR

Terug naar “Echtscheiding”