Sorry, ik vind zelf dat ik hier een belachelijk onderwerp aansnijd, maar omdat mijn ex er moeilijk over doet, toch maar even vragen: Mag ik de kosten van de kapper (voor onze kinderen uiteraard) voor de helft aanrekenen? Normaal komen alle rekeningen (school, opvang, ziekte...)bij mij en ik 'verreken' dan de helft zodat mijn ex zijn helft van de kosten kan betalen. (enkel voeding en onderdag is apart, ook voor kleding en dergelijke is 'ieder het zijne' en qua jassen en schoenen hebben ze niet alles dubbel, maar wisselen mijn ex en ik min of meer af zonder dat daar over moet onderhandeld worden). Maar hij struikelt nu over 12,5? voor kapperskosten, en heeft die dus niet terugbetaald. Ik ben nu van plan de helft van het kindergeld die ik hem normaal moet doorstorten te verminderen met dat bedrag. Ik weet het, het is kinderachtig, maar mijn ex jaagt me zo voortdurend 'op kosten', en ik kan niet anders dan het allemaal maar voorschieten en hopen dat hij me betaalt, wat hij soms dus niet doet, en dan geef ik maar toe 'om de lieve vrede' (in de mate dat daar uiteraard sprake van is). Als iemand weet hoe ik dergelijke zaken in de toekomst kan vermijden: alle tips zijn welkom!
Miekemuis