beste lezers,
mijn vriendin en ik wonen reeds meer dan één jaar samen,reeds voordat ze (officieel)gescheiden was.
het probleem op heden: eerst was er een rechtzaak om de voorlopige maatregelen te laten vaststellen,deze lijkt ons normaal verlopen te zijn.
Daarna is er een rechtzaak geweest die de echtscheiding heeft uitgesproken (maart 2010),normaal zou volgens onze advocate de betekening van het vonnis een zes-tal weken op zich laten wachten maar op heden hebben wij nog steeds geen betekening van het vonnis ontvangen.
Na raadpleging met onze advocate zouden wij moeten instaan voor de betekening hiervan????
Klopt dit ten gronde?
Wij maken ons hieromtrent zorgen aangezien een andere zaak hierin zou kunnen meespelen nl. de "erkenning van vaderschap" voor ons kind, dat inderdaad geboren is op de moment (begin maart 2010)dat de echtscheiding nog niet uitgesproken was maar waar door DNA-analyse ondertussen is aangetoond dat ik de biologische vader ben.
Eerstkomende zal de "erkenning vaderschap" voor de rechtbank van eerste aanleg ingeleid worden maar ik maak me toch zorgen dat dit een goed verloop kan hebben zolang de betekening van de echtscheiding niet in orde is.
Onze advocate blijft nogal afwezig op onze vragen hierover?
dank bij voorbaat voor elke reactie