wat moet er in verzoekschrift aan jeugdrechter?

Scorpio
Topic Starter

wat moet er in verzoekschrift aan jeugdrechter?

#1 , 20 sep 2010 07:55

Ik ga een verzoekschrift aan de jeugdrechter opmaken ivm de vakantie regeling. Mijn ex interpreteert wat er in het echtscheidingsakkoord staat op zijn manier... En verwacht ook al sinds 10 jaar dat de regelingen wel aangepast worden als het hem zint, maar nooit als het mij zint. Dus ik wil er nu voor eens en altijd komaf mee maken. Is het nuttig email correspondentie bij te voegen ivm discussies van voor het echtscheidingsakkoord? Om aan te tonen dat ook ik andere verwachtingen had van de vakantie regeling. Wat moet er verder nog in, behalve de recente discussies, en de problemen in het verleden, en natuurlijk een kopie van het echtscheidingsakkoord? Moet het volledige echtscheidingsakkoord er in of enkel het deel dat betreft het bezoekrecht? Hartelijk dank voor enig advies.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
DolceVita

#2 , 20 sep 2010 08:04

Heb je geen advocaat die dit voor jou doet?

Scorpio
Topic Starter

#3 , 20 sep 2010 11:08

Nee, ik heb geen advokaat... Dat kost geld, veel geld. En ik moet er al één betalen om de huurwaarborg van mijn vorig appartement terug te krijgen. Ik heb begrepen dat ik een verzoekschrift gratis kan indien, en zonder advokaat.
Verder heb ik nog een belangrijk document gevonden, dat ik hoop veel zal helpen. In 2006 hebben we een familie bemiddelaar gezien (notaris die op lijst familie bemiddeling stond), op mijn voorstel, waar een contract was opgesteld, zoals gewoonlijk met zijn wensen, de mijne waren weer genegeerd. En mijn antwoord aan de notaris met de correcties is de laatste correspondentie ooit. Ik heb zelfs nooit een factuur ontvangen, (zelfs niet na een mail enkele maanden later om te vragen wat er gebeurd was). Dus men kan niet zeggen dat ik niet van goede wil ben, en geen pogingen heb gedaan om dit op te lossen.
Ik ben 9 jaar correspondentie aan het nalezen. Dit is heel vermoeiend telkens opnieuw terug in het verleden te moeten duiken...
Dank voor wie tips kan geven!

Reclame

kristin

#4 , 20 sep 2010 12:34

het rolrecht kost 52€.
Ik heb via google een vb van een verzoekschrift gevonden op de site van de rechtbank van Brugge.
En via de site tweehuizen.be vindt je tal van voorbeelden ivm bezoekregeling en vakantieregeling.

j.demoor

#5 , 21 sep 2010 10:11

“Art.1034ter.Het verzoekschrift vermeldt op straffe van nietigheid :1° de dag, de maand en het jaar;2° de naam, de voornaam, het beroep, de woonplaats van de verzoeker en, in voorkomend geval, zijn hoedanigheid en inschrijving in het handelsregister of ambachtsregister;3° de naam, de voornaam, de woonplaats en, in voorkomend geval, de hoedanigheid van de persoon die moet worden opgeroepen;4° het onderwerp en de korte samenvatting van de middelen van de vordering;5° de rechter voor wie de vordering aanhangig wordt gemaakt;6° de handtekening van de verzoeker of van zijn advocaat. Art.1034quater.Op straffe van nietigheid wordt bij het verzoekschrift een getuigschrift van woonplaats of een uittreksel uit het rijksregister van de in artikel 1034ter, 3°, vermelde natuurlijke personen gevoegd...Het getuigschrift of het uittreksel van het rijksregister mag niet vroeger gedagtekend zijn dan vijftien dagen voor het verzoekschrift. Het getuigschrift wordt door het gemeentebestuur afgegeven. Art.1034quinquies.Het verzoekschrift met zijn bijlage wordt, in zoveel exemplaren als er betrokken partijen zijn, bij aangetekende brief gezonden aan de griffier van het gerecht of ter griffie neergelegd.”(Gerechtelijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Scorpio
Topic Starter

#6 , 23 sep 2010 09:42

Hartelijk dank hiervoor! Maakt het eigenlijk uit wie het verzoekschrift eerst indient? Er zijn namelijk nogal wat vertalingen te doen, dus onkosten...

Terug naar “Echtscheiding”