Stiefouderadoptie

Kiara.w
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Stiefouderadoptie

#1 , 03 mar 2019 17:05

Ik ben net 18 geworden en zou graag geadopteerd worden door mijn stiefmama. Omdat mijn biologische mama nooit heeft omgekeken naar mij. Mijn stiefmama zorge al sins mijn 1jaar voor mij. Ik draag de achternaam van mijn biologische mama, maakt dit de prodecure moeilijker? En wanneer mijn stiefmama mij adopteerde krijg ik dan haar achternaam, want dat wil ik wel. Waar moet ik dit aan vragen voor een adoptie? En welke papier moet ik daarvoor invullen.

Ik heb geen enkel idee waar ik moet beginnen... wat kan ik het beste doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 03 mar 2019 19:03

Even de puntjes op de i zetten: heeft u geen wettelijke moeder? U spreekt telkens van uw "biologische moeder". Maar die term is enkel correct voor moeders die hun kind afgestaan hebben voor adoptie of draagmoeder zijn geweest.Ik vermoed dat uw biologische moeder wel degelijk uw wettelijke moeder is, want u zegt zelf dat u haar naam draagt. In dat geval kan u enkel de "kleine adoptie" (juridisch heet dat nu de "gewone" adoptie) overwegen, want u kan uw wettelijke moeder niet "ontmoederen".


Reclame

Terug naar “Adoptie”