Kan een moeder de Vaderrechten afnemen van biologische vader die niet in beeld is?

Linds94
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee
Locatie: Kuringen

Kan een moeder de Vaderrechten afnemen van biologische vader die niet in beeld is?

#1 , 07 jan 2019 02:25

Hallo

Mijn ex alsook de biovader van mijn dochter heeft mij de dag dat ik wist da ik zwanger was 06-02-17 buitengezet na ik dit had verteld kreeg ik eerst de keuze of abortus of hem.. Ja keuze was vlug gemaakt hij was het niet..

Dus nu is men dochter ondertussen 15maanden hij is nog steeds niet in beeld :)


Maar na lang getwijfeld te hebben vraag ik me af of ik alsnog bijna 2j later (breuk ex) hem van zijn vaderrechten kan nemen? (Mijn tante had me dit verteld) maar ik ken hier niets van..

Ik wil het beste voor men dochter & dat is ex absoluut niet.. hij is echt niet bekwaam voor een zorgtaak te hebben hij is alcoholist etc
Ook heeft hij nog een dochter van 8.. maar net dezelfde situatie

hij heeft geen 1 x in die 2 j iet gevraagd niets.. maar toch ik wil niet dat hij in haar leven komt & haar leven ook ruïneerd zoals dat van zijn oudste..



Nu ik heb wel een nieuwe vriend die zowat heel men zwangerschap heeft meegehad alsook de bevalling oke alles eigelijk.. ook heeft hij men dochter erkend & staat ze op zijn naam..


Mijn dochter kent ook maar 1 vader figuur & dat is men huidige vriend..

Klinkt mss vrij egoïstisch maar ik doe het niet voor mezelf maar voor men kind ..

Iemand die mij wat meer info kan geven of een gelijkaardig geval meegemaakt heeft?

Mvg

Linds

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 jan 2019 07:57

Er valt niets af te nemen, want er is niets.

Het biologische aspect kan u niet ongedaan maken (hij blijft nu eenmaal de biologische vader), maar wat het recht betreft is hij een vreemde voor uw kind.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

eylis
Berichten: 8837

#3 , 07 jan 2019 13:09

Er is een wettelijke vader en dat is uw vriend, die je kind erkend heeft. bijgevolg heeft de biologische vader geen rechten van welke aard dan ook. Het kind heeft een vader. en dat is hij niet.

Reclame

Terug naar “Adoptie”