adoptie van buitenlandse meerderjarige

windsor
Topic Starter
Berichten: 1

adoptie van buitenlandse meerderjarige

#1 , 01 mei 2008 17:51

Ik steun al een aantal jaren een nu 20 jarige jongenman uit Eritrea, assielzoeker in Engeland. Wij hebben alles geprobeert om hem een Engels-staastburgerschap toe te kennen, maar keer op keer wordt dit door de home office afgewezen. Ik heb gelezen dat volgens de Nederlandse wet je een meerder jarige kan adopteren tot maximaal 21 jaar. Ik ben een gescheiden vader van met een eigen zoon (ook 20). De jongeman in kwestie heeft al het kontakt met zijn biologische ouders verloren toen hij op zijn 14e naar Engeland kwam, ook het rode kruis heeft niets kunnen betekenen, mogelijk zijn de ouders gedood in de oorlog tussen Enthiopië en Eritrea. Omdat ik al jaren een vader<>zoon relatie met hem heb, zouden beide partijen dit graag officieel maken middels adoptie - uiteraard hem helpende te Nationaliseren en zijn studie (laatste jaar sport-sience) af te maken. Kan iemand mij adviseren in deze? Hartelijk dank,

William Schmidt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
azad
Berichten: 1

#2 , 10 aug 2008 14:41

het is mogelijk. voor meer info kan je altijd bij een raadsman die ervaring heeft terecht komen.

Reclame

Terug naar “Adoptie”