Adoptie

Wen
Topic Starter
Berichten: 2

Adoptie

#1 , 14 apr 2008 12:07

Hallo

Op mijn 16de ben ik bevallen van een zoontje die ondertussen al wel 9 jaar oud is. Hij weet wie zijn papa is maar zijn papa wilt niets te maken hebben met hem (hij heeft ook nooit betaald voor hem. Zijn papa heeft ook al laten vallen dat hij geen kinderen heeft!) Nu een jaar of 6,5 heb ik mijn huidige vriend leren kennen en heb er nu ondertussen ook 2 kindjes bij (dochter van 4 jaar en een zoontje van 7 weken). En we gaan ook trouwen in augustus van dit jaar. Nu hebben we het er al een paar keer overgehad over adoptie. Zodat mijn hudige vriend mijn zoon zou adopteren maar nu weten we niet zo goed hoe we hier aan moeten beginnen. Mijn zoon ziet mijn huidige vriend als zijn papa want hij is ermee opgegroeid. Hij noemt hem van in het begin ook papa. Zou iemand hier ons wat informatie kunnen geven hoe we eraan moeten beginnen enz

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vlaamie
Berichten: 80

#2 , 14 apr 2008 13:22

Als de echte vader het kind niet erkend heeft (m.a.w. het vaderschap staat niet vast), kun je met je vriend naar de burgerlijke stand gaan om hem het kind te laten erkennen.
Meer informatie vind je hier: http://www.gent.be/eCache/THE/4/216.cmVjPTM5MDIx.html

Indien nodig, informatie over adoptie: http://www.leuven.be/showpage.asp?iPageID=502

Wen
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 14 apr 2008 15:06

hij heeft mijn zoon wel herkend :cry:

Reclame

JJ94
Berichten: 3

#4 , 04 okt 2008 22:56

Wen,

indien adoptie mogelijk is , gezien de vader jullie kind erkend heeft, dan gaat het om een binnenlandse adoptie. Voor alle informatie kan je terecht bij Kind en Gezin in Brussel, Cel Adoptie. Jullie moeten een voorbereidingscursus adoptie doorlopen, nadien kan de jeugdrechter een maatschappelijk onderzoek bevelen of de adoptie zo toestaan.

Maar voor zover ik weet moet de biologische vader dan eerst afstand doen !

succes

Terug naar “Adoptie”