Adoptie door stiefvader

Dylan17
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Adoptie door stiefvader

#1 , 28 nov 2018 21:05

Hallo iedereen,

Ik ben 24 jaar oud en zou me graag laten adopteren door men stiefvader. Zodanig dat ik afstand kan nemen van mijn biologische vader en zijn familienaam.

Ik heb alles al bespreken met mijn stiefvader en met men moeder, en zij stemmen beiden in. Mijn stiefvader zou zelf ook graag hebben dat ik officieel als zijn zoon word gezien en zijn naam draag.

Het is namelijk zo dat ik als sinds kinds af word opgevoed door mijn stiefvader en nooit contact heb gehad met mijn biologische vader. Omdat ik echt geen band voel met mijn huidige familienaam en ik er enkel maar een afkeer van heb, aangezien de man die er normaal moest zijn voor mij er nooit is geweest. En mijn stiefvader er dan op zich wel degelijk wel weer altijd was voor mij, en mij ook behandelde als zijn bloedeigen zoon ik dit ook officieel wil maken.

Nu zitten wij wel met vragen over hoe dit allemaal in gang kan geplaatst worden. Mijn biologische vader heeft mij bij de geboorte wel erkend, misschien geen onbelangrijk gegeven.

Kunnen jullie mij tips geven, of de weg aanwijzen ? Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 dec 2018 11:33

Mijn biologische vader heeft mij bij de geboorte wel erkend, misschien geen onbelangrijk gegeven.
Dit is zeker een héél erg belangrijk gegeven. Officiëel ben je nu immers nog steeds de zoon van uw biologische vader, wat meebrengt dat hij ook nog bepaalde rechten heeft.

Dus de eerste vraag is: stemt uw wettelijke (en biologische) vader ook in met de adoptie? Indien niet, vrees ik dat dit een serieuze juridische strijd zal worden.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Adoptie”