Erkenning na de geboorte

tessavanderwildt
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Ja

Erkenning na de geboorte

#1 , 21 aug 2018 12:58

Goeiemiddag,ik ben 12 jaar geleden bevallen van een toffe dochter.De biologische vader en ik waren toen al uit elkaar , hij wist dat ik zwanger was , het kind wou houden , hij wou hier niet in betrokken worden,het kind heeft mijn achternaam.Nu zouden we beiden haar willen laten erkennen , we willen beiden geen naamsverandering , hij wil geen bezoekrecht en ik wil geen alimentatie.We zijn beide in die 12 jaar niet getrouwd en hebben beide geen andere kinderen.We willen zeker ook geen nieuwe relatie met elkaar , zijn beweegredenen om dit te doen hebben enkel te maken met erfenisrechten.Is erkenning voor ons een goed idee ? Zit er geen addertje onder het gras ? Groetjes,Tessa

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 21 aug 2018 16:10

Van zodra de erkenning is gebeurd (inschrijving in het bevolkingsregister) kan de biologische vader (die vanaf dat moment ook de wettelijke vader is) in principe omgangsrecht vragen voor de rechtbank. Zelfs al hij momenteel meent dat hij dat niet wenst. hij kan nu ook niet op papier zetten dat hij geen omgangsrecht wenst, want hij is de wettelijke vader (nog) niet. anderzijds is het ook wel zo als hij dan omgangsrecht zou eisen en krijgen voor de rechbank, u ook kinderalimentatie zou kunnen eisen. Is dus een beetje koffiedik kijken, maar dat zijn wel de mogelijke onverspelbare addertjes onder het gras. Mensen kunnen van mening veranderen.

Reclame

Terug naar “Adoptie”