Adoptie buitenlandse meerderjarige

Dany Eemans
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Adoptie buitenlandse meerderjarige

#1 , 07 jun 2018 11:18

Beste,

Via een studenten uitwisseling vorig jaar hebben wij een meisje van uit China leren kennen.
Zij is wees en heeft zeer beperkte mogelijkheden (financieel) om verder te kunnen studeren (zie heeft nu het 4e middelbaar afgewerkt in China)
Zij verblijft momenteel in china en wij zouden haar de kans willen geven om verder te studeren in België.
Echter ons verzoek voor studeren in België is nu in eerste instantie afgewezen daar zijn niet ingeschreven was hoge school onderwijs.
Ik ben nu op zoek naar alternatieven om haar toch naar Belgie te krijgen om haar te laten studeren en een van die pistes is adoptie.

Ik weet dat voor meerderjarigen enkel de gewone adoptie mogelijk is. Kunnen jullie mij meer uitleg bezorgen over hoe deze procedure gestart wordt en hoeveel tijd dit in beslag neemt. Samen met DVZ ben ik nog aan het onderhandelen om toch nog tot een oplossing te komen.

Het gaat in dit geval over Y
Ik vermoed dat datum van aanvraag cruciaal zal zijn.

MVG
Laatst gewijzigd door Franciscus op 08 jun 2018 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Best geen namen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Reclame

Terug naar “Adoptie”