Nichtje(Peterkindje) adopteren?

ddk88
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Nichtje(Peterkindje) adopteren?

#1 , 15 feb 2018 08:19

Beste, om het verhaal kort te maken ga ik direct vertellen waar het om ga.
mijn nicht (petekindje) is nu enkele tijd geplaatst geweest door de rechtbank.
Omdat ik al enkel jaren geen contact meer had met haar ouders(mijn zus), heb ik dit nog niet zo lang geleden gehoord.
Nu weet ik wel dat haar moeder begonnen is met prostitutie (sugardaddy's) waaruit blijkt dat ze nog steeds geen stabiel achtergrond heeft , ze zal hier ook niet snel mee stoppen. nu vroeg ik en mijn vrouw zich af of er en mogelijk bestaat om een adoptie aan te vragen voor haar zodat we toch een steun kunnen zijn in haar toekomst. en hoe zit dit juist in elkaar, gebeurt dit onder de gewone adoptie wet? of word dit een extra zaak voor de jeugdrechtbank? Zijn we dan ook verplicht om contact te hebben met haar ouders (mijn zus) ? ..


Dank u voor u tijd

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 feb 2018 09:28

Wat je omschrijft lijkt in mijn ogen eerder op pleegzorg dan op adoptie. Misschien eens informeren bij pleegzorg Vlaanderen?

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 18 feb 2018 16:47

Elke vorm van adoptie of van pleeggezin loopt via de jeugdkamer van de familierechtbank.

Reclame

ddk88
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 feb 2018 20:58

Beste, ze is echt geplaats door de rechtbank en zit nu in een instelling ... niet in en pleeg gezin .

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 feb 2018 14:00

ja, jullie zouden graag haar pleeggezin worden, toch? Bellen naar pleegzorg Vlaanderen is de boodschap

Terug naar “Adoptie”