Dagvaarding adoptie

Sdeclerck
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Dagvaarding adoptie

#1 , 27 jan 2018 12:09

Ik word door de vrouw van mijn ex gedagvaard om mijn dochter af te staan voor adoptie.
In 2011 is alles begonnen. In de grote vakantie was het elk 1 maand . De maand augustus ging ze dus bij haar papa doorbrengen. In die maand heeft mijn ex de domicilie verplaatst en ook de wijkagent laten komen om te bevestigen dat ze daar woont. Ik heb dan onmiddellijke in kort geding een zaak aangemaakt. De dochter was toen 13 . Na een jaar in kort geding werd de zaak doorgeschoven naar jeugdrechtbank. Dat heeft daar op de rol blijven staan en er is niks mee gebeurd. Ondertussen bleef ik wel proberen om Terug contact met haar te. krijgen. Tot op heden blijf ik nog hopen . Juist voor nieuwjaar kreeg ik dan de wijkagent aan de deur met de vraag of ik akkoord ga met adoptie. Ik viel compleet uit de lucht en ging natuurlijk niet akkoord. Nu heb ik een aangetekend schrijven ontvangen en moet ik naar de familie rechtbank.
Mijn vraag nu naar jullie toe is
Kan ik weigeren om te gaan en zoja wat zijn dan de gevolgen?
En kunnen zij mij verplichten om mijn dochter af te staan aan haar?
En moet ik nu opnieuw een advocaat in dienst nemen?
Hopend op een antwoord
Een radeloze mama

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 jan 2018 13:58

Je bent niet verplicht een advocaat te nemen.
Je wordt opgeroepen omdat de nieuwe partner van je ex je dochter wil adopteren. Je krijgt de kans om aan de rechter te vertellen waarom je daar niet mee akkoord gaat. Waarom dit niet in het belang van je dochter is. Je bent niet verplicht om te gaan. Maar als je niet gaat is het alsof het je niet interesseert, hoort de rechter jou standpunt niet, en is de kans groter dat het hij standpunt van je ex en diens nieuwe partner volgt.

Franciscus
Berichten: 38587

#3 , 28 jan 2018 01:16

Als in een vonnis staat waar dochter woont ...hoe kan een gemeente dan een vonnis negeren
Of waren ze niet op de hoogte?

Reclame

Terug naar “Adoptie”