Erkenning

Adwke123
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Erkenning

#1 , 27 jan 2018 05:09

22 jaar geleden is mijn oudste zoon,Mike, geboren onder mijn familienaam . Toen ik nog zwanger was zijn de papa en ik uit elkaar gegaan (niet getrouwd) en hebben niets meer gehoord van hem.
Toen Mike bijna 4 jaar was ben ik getrouwd en heeft mijn man en ik 'Mike' geadopteerd.
16 jaar later heeft Mike zijn biologische vader leren kennen en hij wilt Mike erkennen.
Is dit mogelijk?

P.S : Ik ben reeds enkele jaren terug een alleenstaande moeder en Mike is ondertussen meerderjarig, maar hij woont nog steeds bij mij.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 27 jan 2018 08:44

Ik vermoed dat - omdat je zoon meerderjarig is - deze zaak tussen je zoon, zijn biologische vader en zijn wettelijke vader geregeld moet worden. Technisch kan het, maar het is omslachtig en alle partijen moeten er het samen over eens zijn. Zo niet moet het via de rechtbank uitgeklaard worden en dat kost tijd en véél geld. cfr Delphine: te vergelijken: die had ook een wettelijke vader. Het zou veel simpeler zijn als de biologische vader gewoon verder een vaderlijke relatie ontwikkelt met zijn zoon en als hij zijn biologische zoon wil laten erven, kunnen ze dat met een notaris bekijken wat de mogelijkheden zijn. Een persoonlijke tip: als de vader zo graag zijn rol wil opbnemen, kan hij misschien ook jou vergoeden met een tegelemoetkoming voor de opvoeding en verzorging van zijn "kant en klare zoon" waarvoor hij geen kosten heeft moeten maken :-)

Reclame

Terug naar “Adoptie”