Stiefvader wil mijn oudste (43jaar) (bastaard?)zoon adopteren.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Stiefvader wil mijn oudste (43jaar) (bastaard?)zoon adopteren.

#16 , 22 dec 2017 10:38

( Net zoals de zaak A en D) .
Wat bedoelt u hiermee?
Ik vermoed dat A voor een ex-koning staat, en D voor een buitenechtelijke dochter ;-)

Los daarvan: indien u akkoord gaat dat de stiefvader de wettelijke vader wordt, en u wenst dit op een zo "goedkoop" mogelijke manier af te handelen, neem dan contact op met de advocaat van uw zoon, en meld hem dat u volledig bereid bent mee te werken om het wettelijk vaderschap over te dragen naar de stiefvader. Kans is groot dat het dan zonder veel kosten kan opgelost worden. DNA test zal dan niet nodig zijn, en u hoeft in principe ook geen advocaat in te schakelen, aangezien u niets "te verdedigen" hebt voor de rechtbank (in principe komen jullie overeen over wat het resultaat moet zijn).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#17 , 22 dec 2017 17:36

Voor de rechtbank wel vragen gezien u vrijwillig meewerkt niet bereid bent enige rechtsplegingsvergoeding of gerechtskosten te betalen.
Anders is het mogelijk dat u nog gedeetelijk opdraait voor het ereloon van die advocaat.

eylis
Berichten: 8837

#18 , 23 dec 2017 10:23

en even een kleine taalkundige tip: een gewettigd kind (zelfs al is de wettelijke ouder niet de biologische ouder) kan nooit een bastaardkind zijn. Dit woord is een eerder denigrerende term voor een kind zonder wettige vader. Meestal gebruikt in de geschiedenis van de adel.

Reclame

Janeman
Topic Starter
Berichten: 24

#19 , 10 jan 2018 12:06

Wat ik me afvraag is hoe het kan dat die email voldoende waarde heeft als "verwittiging".
Moet hier geen aangetekend schrijven aan voorafgaan? Zomaar een gerechterlijke procedure opstarten is toch wat kort door de bocht vind ik.

Franciscus
Berichten: 38583

#20 , 10 jan 2018 21:41

Aan een AS van de advocaat hecht u veel of weinig /geen waarde al naargelang u zelf wil.
Het is een vorm van: indien u niet akkoord gaat dan gaan we verder en gaat het u geld kosten.

Neem contact op met zoon en zegt dat u bereid bent alle rechten over te dragen.
Dit voor een volle adoptie en dus alle banden verbroken worden.

Terug naar “Adoptie”