Dochter wil erkenning vader stopzetten

Nina79
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Dochter wil erkenning vader stopzetten

#1 , 08 okt 2017 11:04

Mijn dochter is 18 j ze heeft haar biologische vader leren kennen toen ze 12 j was
Ze wilde alletwee graag dat het op papier stond dat ze vader en dochter zijn
Voor een lang verhaal kort te houden is nu 3 maanden geleden uitgekomen dat haar biologische vader haar al die jaren misbruikt heeft. Voor alle duidelijkheid ik ben uiteen gegaan met haar vader toen ze 6 maanden oud was.
Nu wil ze kost wat kost dat die erkenning geschrapt word ze wil geen enkel papier meer tegenkomen waar de naam van haar biologische vader opstaat wat ik natuurlijk begrijp
Kan zij dit gedaan krijgen en zoja heeft zij daar een Advocaad voor nodig of kan ze dit op eigen houtje ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 08 okt 2017 17:56

verwantschap ouders - kinderen is geen emotioneel maar een biologisch feit. Je kan dat dus niet 'schrappen' op emotionele basis.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 08 okt 2017 20:52

Is de erkenning al via rechtbank goedgekeurd?
Is er voor de andere aangehaalde feiten al PV opgesteld en veroordeling geweest?

Reclame

Nina79
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 okt 2017 11:33

Erkenning is gebeurd toen ze 12 j was voor de feiten zit hij nu 3maanden in de cel en vrijdag is hij voor de raadkamer verschenen zijn zaak komt nu voor de correctionele

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 09 okt 2017 19:42

Best met uw /haar advocaat bespreken ....
Ik denk hier aan 'onwaardigheid vader.
Vermoedelijk heeft ze ook zijn familienaam aangenomen.
Als element bij strafvonnis - Al drie maanden in voorarrest ... dat wil toch zeggen dat OM en OR en nu ook raadkamer vinden dat er 'iets' aan de hand is.
Aan de hand van uiteindelijk vonnis zal er vermoedelijk terug een procedure moeten opgestart worden.

Nina79
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 okt 2017 10:53

Ze heeft mijn familienaam want ze vond dat toen stom om na 12 j dat te veranderen bedankt voor de reactie zal zeker bij advocaad horen zoals u zei

Terug naar “Adoptie”