Stiefouderdoptie meerderjarige

Viperjock
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Stiefouderdoptie meerderjarige

#1 , 13 mar 2017 19:22

Ben op zoek naar info met betrekking tot stiefouderadoptie van de meerderjarige dochter van mijn echtgenote. Is het mogelijk om, in geval van gewone adoptie, de procedure zelfstandig aan te vragen en zo ja , welke elementen dienen in het verzoekschrift te worden vermeld? Aan welke rechtbank dient het verzoekschrift te worden gericht?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 14 mar 2017 09:34

Hier vindt u al wat info.
Bevoegde rechtbank zal de familierechtbank zijn vermoed ik.
http://www.kindengezin.be/adoptie/ik-wi ... wetgeving/

In onze rubriek adoptie is ook al wat geschreven.

konijntje1
Berichten: 172

#3 , 11 mei 2017 18:13

Is er al een officiële vader?
Indien niet kan u haar samen met uw vrouw gewoon erkennen op het stadhuis. Duurt geen 10min.

Indien u haar wenst te adopteren en er is reeds een officiële vader dan moet deze zijn toestemming ook geven hiervoor.
Met zelfstandig aanvragen vermoed ik dat u niet wilt dat de vader dit te weten komt?

Dit zal niet mogelijk zijn gezien er steeds een compleet onderzoek word uitgevoerd. (zelfs grootouders kunnen gehoord worden)
Tevens is het starten van een adoptie ook niet meer zo simpel. U dient eerst een cursus te volgen etc...

Over adoptie is vrij veel te vinden op het net.

Reclame

Terug naar “Adoptie”