adoptie door niet verwante tante

lindadeleenheir
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

adoptie door niet verwante tante

#1 , 18 aug 2016 14:07

ik heb een tante, weduwe van mijn oom, die geen eigen kinderen heeft. ze is nu 73 en overweegt om mij te adopteren voor haar nalatenschap. zelf ben ik 62, gehuwd met 1 meerderjarig kind.
kan zij dit doen? behoud ik dan mijn eigen naam en komen mijn erfrechten binnen mijn eigen familie hierdoor in het gedrang?
er zijn wel kinderen van haar overleden echtgenoot maar zij waren gehuwd met volledige scheiding van goederen.
hebben deze stiefkinderen erfrecht?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KimSe
Berichten: 697

#2 , 18 aug 2016 14:11

Ik denk dat u niet de belangrijkste voorwaarde voldoet om adoptie als een optie te beschouwen:

- er is geen leeftijdsverschil van 15jaar

Bovendien is de adoptie ook niet in het belang van "het kind" waardoor naar mijn mening, geen enkele rechtbank deze adoptie zal homologeren...

Mariette
Berichten: 2507

#3 , 18 aug 2016 15:30

- er is geen leeftijdsverschil van 15jaar
Kan dan misschien het meerderjarig kind van TS in aanmerking komen?

Reclame

KimSe
Berichten: 697

#4 , 18 aug 2016 15:41

daar zie ik het nut niet echt van in... haar biologische moeder leeft nog, dus zij zal haar toestemming moeten geven...
En ook hier: is niet in het belang van het kind, dus geen enkele rechtbank zal dit goedkeuren...

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 okt 2016 07:42

Misschien kan een duo-legaat hier een deel van het probleem oplossen ...

Terug naar “Adoptie”