Adoptie Stiefzus Tegenwerken

Bart1989
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Adoptie Stiefzus Tegenwerken

#1 , 05 mei 2016 20:37

Het is al 2 jaar geleden sinds dat mijn vader alle contact met mij heeft afgebroken.
Hij is ondertussen al hertrouwd en ik heb gisteren een brief van de politie gekregen dat ik op gesprek moet komen omdat hij mijn stiefzus wil adopteren.
Die is momenteel 19 jaar en haar biologische vader is nog in leven.
Dit doet hij gewoon om te garanderen dat ik zo weinig mogelijk krijg van zijn erfenis daarom dat hij ook al hertrouwd is.
Is er iets dat ik kan doen om die adoptie tegen te werken?

Met vriendelijke groeten,
Bart

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 05 mei 2016 20:56

Dat hij dit enkel doet om u tegen te werken is wel heel cru, misschien heeft hij gewoon een goede band met het meisje?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 mei 2016 23:12

U kan uw standpunt aan de politie meedelen.

Als u zich verzet tegen de adoptie, zal u opgeroepen worden voor de rechtbank als de zaak daar behandeld wordt en kan u ook uw standpunt aan de rechter meedelen. U kan zelfs een advocaat nemen als u dat wil.

De rechter beslist en is niet verplicht uw standpunt te volgen.

Reclame

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 mei 2016 07:07

Dat hij dit enkel doet om u tegen te werken is wel heel cru, misschien heeft hij gewoon een goede band met het meisje?
Topicstarter zal wshl beter weten dan wie ook wat de motivatie van zijn vader wel kan zijn ...
Verder heeft Scorpioen mooi samengevat wat je evt kan doen en hoe de zaak verder verlopen zal.
Succes!

Terug naar “Adoptie”