weigering van aanvaarding van inschrijving van buitenlandse adoptie door de centrale overheid van justitie

djoozz
Topic Starter
Berichten: 1

weigering van aanvaarding van inschrijving van buitenlandse adoptie door de centrale overheid van justitie

#1 , 20 jan 2016 12:34

adoption.int.adoptie@just.fgov.be
Geachte mevrouw Anwei,



Ik bevestig u goede ontvangst van uw berichten van 10 en 21 december 2015.



Zoals ik u al eerder heb gemeld kon de federale centrale autoriteit na onderzoek van uw dossier niet overgaan tot erkenning van de beslissing van de High Court of Fako Division te Buea van 23 mei 2013, houdende de totstandkoming van de adoptie van FON Juliette Etang, van het vrouwelijk geslacht, geboren op 16 februari 2000 te Muyuka (Kameroen).



Wegens verschillende motieven besloot mijn dienst op 28 augustus 2013 de erkenning van de adoptie te weigeren.



Toen werd u gemeld dat u overeenkomstig artikel 367-3 van het Burgerlijk Wetboek tegen deze beslissing beroep kon aantekenen, binnen de zestig dagen na de overhandiging of betekening van de beslissing. U heeft hier echter geen gebruik van gemaakt. De beslissing van de federale centrale autoriteit is bijgevolg definitief geworden.



Uit uw berichten begrijp ik ook dat nu slechts aan enkele van de bezwaren, en dus niet aan alle, tegemoet zou worden gekomen.
In deze omstandigheden kan ik geen gevolg geven aan uw verzoek.



In die omstandigheden kan ik geen gunstig gevolg geven aan uw verzoek.


Vraag:
Is deze gang van zaken normaal daar de nieuwe aanvraag op volledig nieuwe feiten berust?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding