Vader wil halfzus adopteren

Beautyfullfreak
Topic Starter
Berichten: 4

Vader wil halfzus adopteren

#1 , 15 jan 2016 08:54

Hallo
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen
Mijn moeder is een half jaar geleden gestorven
En nu wil mijn halfzus dat mijn vader haar adopteerd maar ik wil dit niet!!! Omdat ze enkel op mijn vader zijn geld uit is en ik heb er altijd ruzie mee ik ben 23 en zij is 38 jaar.
Mijn moeder en vader waten gehuwd met scheiding van goederen dus ze heeft al geld geerft van mijn moeder en nu is ze uit op het geld van mijn vader
Kan ik hier iets tegen doen of kan dit niet zonder mijn toestemming?
Ben enorm wanhopig wil haar echt niet als mijn zus
Het zou heel leuk zijn als iemand me een antwoord kon geven dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers
Berichten: 1788

#2 , 15 jan 2016 10:14

Zij had evenveel recht op die erfenis van uw moeder als uzelf.

Het zal inderdaad wel zo zijn dat ze wenst geadopteerd te worden om later recht te hebben op de erfenis. Echter als er een goede band is tussen uw zus en uw vader, en uw vader stemt hier vrijwillig mee in, zie ik het probleem niet.
De slechte relatie tussen u en uw zus doet niets af van haar rechten.

Hoe oud is uw vader?

Beautyfullfreak
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 15 jan 2016 14:52

Eerst en vooral dit gaat niet over de erfenis van mijn moeder en dat weet ik ook dat zij daar recht op had
En mijn vader is 64 jaar

Reclame

Mariette
Berichten: 2507

#4 , 15 jan 2016 14:57

Ik denk dat U gelijk heeft. Er is geen enkele andere reden om op die leeftijden (64 en 38) om adoptie te vragen, vooral omdat uw moeder tijdens haar leven nooit belang heeft gehecht aan de adoptie van haar dochter door de nieuwe partner.

Vergeet ook niet dus uw halfzus op dit ogenblik wèl recht heeft op de erfenis van haar eigen biologische vader.

Hopelijk trapt uw vader niet in deze adoptieval.

Beautyfullfreak
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 15 jan 2016 15:15

ja ik weet dat ze erft van haar eigen vader en dat zijn ook totaal mijn zaken niet
Maar denk dat ze van allebei wil erven .

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#6 , 15 jan 2016 15:23

Het enige wat u kan doen is praten met uw vader en uw ongenoegen duidelijk maken en hopen dat hij uw redenering volgt, of het zou moeten zijn dat het leeftijdsverschil tussen uw stiefzus en uw vader niet groot genoeg zou zijn (dit is waarop mjers waarschijnlijk doelt).

Edit: verschil is groot genoeg, niets aan te doen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

mjers
Berichten: 1788

#7 , 15 jan 2016 15:26

Het enige wat u kan doen is praten met uw vader en uw ongenoegen duidelijk maken en hopen dat hij uw redenering volgt, of het zou moeten zijn dat het leeftijdsverschil tussen uw stiefzus en uw vader niet groot genoeg zou zijn (dit is waarop mjers waarschijnlijk doelt).

Edit: verschil is groot genoeg, niets aan te doen.
inderdaad... niet veel aan te doen dus...

Beautyfullfreak
Topic Starter
Berichten: 4

#8 , 15 jan 2016 17:25

Bedankt iedereen voor de reacties!

Terug naar “Adoptie”