Meerderjarige adopteren

eddycoins
Topic Starter
Berichten: 1

Meerderjarige adopteren

#1 , 29 dec 2015 11:05

Ik wil graag een meerderjarige dochter van mijn vriendin adopteren.
ze heeft geen erkende vader. Zowel zijzelf als haar moeder stemmen in in deze beslissing.
mijn vriendin en ik wonen niet samen.
Vriendin en dochter wonen in Belgie maar ikzelf ben NOG niet gedomicileerd in Belgie.
dit zal binnen een jaar wel gaan gebeuren. maar dan nog NIET samenwonend of geregistreerd partnerschap.
Zou dit mogelijk zijn en wat voor stappen dienen we nu te nemen.
reden van adoptie: Dat ze een vader heeft, en om mijn nalatenschap vast te zetten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 31 dec 2015 10:01

Ik ga ervan uit dat u de gewone adoptie pas inzet wanneer u in België gedomicilieerd bent.

“Art.345.De adoptant of de adoptanten moeten de leeftijd van vijfentwintig jaar hebben bereikt en ten minste vijftien jaar ouder zijn dan de geadopteerde...Art.348-1.Eenieder die op het tijdstip van de uitspraak van het vonnis van adoptie, de leeftijd van twaalf jaar heeft bereikt, moet in zijn adoptie toestemmen of daarin hebben toegestemd...”(Burgerlijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Adoptie”