kind dat niet van hem is

testelt
Topic Starter
Berichten: 64

kind dat niet van hem is

#1 , 12 jun 2015 18:41

iemand die ik ken heeft vroeger het kind van zijn vriendin geadopteert maar nu zijn ze uit elkaar ,en wil geen papa meer zijn van dat kind ,hoe kan hij dat ongedaan maken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 12 jun 2015 19:01

k
Laatst gewijzigd door eylis op 12 jun 2015 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.

eylis
Berichten: 8840

#3 , 12 jun 2015 19:04

hangt ook af of het volle of gewone adoptie was. Hoe dan ook de procedure in beide gevallen (herroeping of herziening) kan enkel in heel zwaarwichtige gevallen. Meestal is dat in geval van ontvoering, misbruik of kinderhandeltoestanden. En meestal gaat dat dan ook uit van de adoptant of van de rechter. Maar een vader die zich wil "ontvaderen": dat zal waarschijnlijk niet zo éénvoudig zijn. Alleen al om de reden dat als het zo makkelijk zou zijn (omdat de relatie afloopt) er nogal wat adoptie-ouders zomaar de brui aan zouden kunnen geven. Beeld je in wat dat voor die kinderen zou betekenen. Neen, ik vrees dat de "vader" er zo geen komaf mee zal kunnen maken.

Reclame

duma
Berichten: 2871

#4 , 15 jun 2015 09:55

Hij is de wettelijke vader en heeft ooit uit zichzelf, heel bewust beslist, om wettelijke vader te worden.
Hij is en zal dus de vader blijven, met alle plichten en rechten die erbij horen.

puur emotioneel stel ik mij dan de vraag: Je hebt dat kind geadopteerd, behandelt alsof het van je eigen was, dat kind beziet jou als vader.
Waarom in godsnaam wil je die band verbreken?

Terug naar “Adoptie”