adoptie

bosmuisje
Topic Starter
Berichten: 5

adoptie

#1 , 27 jan 2015 09:58

hello

een vraagje, mijn volwassen kinderen hebben de vraag gesteld of hun stiefpapa, mijn huidige man, hun niet zouden willen adopteren, voor mijne man is dat geen enkel probleem hij zou dat heel graag doen, nu zou ik heel graag weten of dit een moeilijke procedure is en hoeveel dat allemaal kost

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 jan 2015 10:20

is er nog een biologische papa? Hebben ze daar contact mee gehad?

duma
Berichten: 2871

#3 , 27 jan 2015 10:23

Voor meerderjarigen kan enkel de gewone adoptie worden uitgesproken, wat inhoudt dat de banden met hun vader (indien hij ze erkende) en zijn familie behouden blijft.
Hier kan u alvast wat meer info vinden: http://justitie.belgium.be/nl/themas_en ... definitie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Over procedure: http://justitie.belgium.be/nl/themas_en ... e_adoptie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Over de prijs (€85 per kind) : http://www.kindengezin.be/contact-en-he ... doptie.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

bosmuisje
Topic Starter
Berichten: 5

#4 , 27 jan 2015 10:35

ja hun biologische vader heeft ooit contact gehad met zijn kinderen jaren geleden, zoon heeft hij openlijk verstoten omdat hij homo is, bij de dochter heeft hij allerlei dingen gekocht op haar naam en natuurlijk niet betaald, door dat zit zij nu in schuldbemiddeling zit, daar zijn we nu mee bezig met de advocaat want hij heeft schriftvervalsing gedaan die bewijzen hebben we gelukkig allemaal maar ja dat zal iets zijn van lange duur, en nu willen ze niks meer met hun biologische vader te maken hebben en hebben ze gevraagd aan mijn huidige man hun zou willen adopteren zodat ze zijn naam kunnen dragen

Franciscus
Berichten: 38595

#5 , 27 jan 2015 11:17

Toch strafklacht gedaan .... indien buiten de valse handtekening vb ook het leveringsadres anders was hebt u toch een grote kans.

bosmuisje
Topic Starter
Berichten: 5

#6 , 27 jan 2015 11:20

jaja klacht ingediend, dus valse handtekening, ander adres waar mijn dochter nooit gewoond heeft, daar zijn we nu allemaal mee bezig via de advocaat, maar ja hij heeft niks meer blijkbaar maar wij willen wel dat hij aansprakelijk gezet wordt voor de daden dat hij heeft gedaan tegenover zijn eigen dochter

Franciscus
Berichten: 38595

#7 , 27 jan 2015 11:29

Zijn die firma's direct in kennis gesteld van de strafklacht.... lijkt me dan raar dat er hiervoor schuldbemiddeling kan komen.
Firma moet bewijzen dat dochter heeft getekend en dan nog een vonnis hiervoor verkrijgen.

Is er een gestandaardiseerde schriftproef afgenomen bij politie?

bosmuisje
Topic Starter
Berichten: 5

#8 , 27 jan 2015 11:36

ze heeft het maar te weten gekomen door een deurwaarder te krijgen, zo is de bal aan rollen gegaan omdat ze zekers wist dat ze daar niks gekocht had en ze heeft ooit in vertrouwen haar id kaart eens gegeven want ik weet niet meer voor wat hij die nodig had en was ook een periode dat ze kwaad was op mij en terug contact had met haar vader maar dat is allemaal jaren terug gebeurd en nu moet ze dat allemaal betalen natuurlijk en de eerste advocaat zei dat je je eigen vader niet kan aanklagen en dat ze dat beter zou betalen het ga om een bedrag van een paar duizend euro, maar nu heeft ze een advocaat die zei dat je dat wel kan doen maar tis allemaal niet simpel en ja bij de politie is alles het nodige gedaan ook huiszoeking enz of daar alles staat wat mijn dochter zogezegd heeft gekocht tis allemaal heel ingewikkeld maar we komen er wel uit :-)

Terug naar “Adoptie”