adoptie meerderjarige

10augustus
Topic Starter
Berichten: 4

adoptie meerderjarige

#1 , 02 okt 2014 21:44

Sinds enkele jaren ben ik zeer goed bevriend met een persoon uit de Kaukasus die geen verblijfsvergunning krijgt in België, hoewel hij in zijn thuisland reëel gevaar loopt na moeilijkheden in een totaal corrupt systeem ginds.
Omdat ik me enigszins verantwoordelijk voor hem voel en we een hechte band hebben met elkaar , zou ik eventueel bereid zijn om de man te " adopteren" . Op die manier zou ik hem verder kunnen steunen , en beschermen tegen een eventuele uitwijzing die zijn dood kan betekenen. Ik besef dat dit een vrij radicale beslissing zou zijn met verstrekkende gevolgen op heel wat vlakken , maar indien de mogelijkheid zou bestaan wil ik het in overweging nemen.
Iemand die een suggesties, info , opmerkingen of goede raad kwijt wil ... graag ! dank bij voorbaat !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 02 okt 2014 22:14

Waar woont die persoon uit de Kaukasus?
Wat is zijn huidig statuut als hij in België?

10augustus
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 03 okt 2014 09:39

Het verzoek tot politiek vluchteling werd afgewezen, na vijf jaar illegaal van het ene adres naar het andere , uiteindelijk in Merksplas terechtgekomen.
Wachtend op uitwijzing in de komende weken. Zijn status ? illegaal in dit land .
Dank alvast voor je reactie !

Reclame

Terug naar “Adoptie”