Zoektocht biologische vader

Bitchy
Topic Starter
Berichten: 9

Zoektocht biologische vader

#1 , 24 sep 2014 15:47

37 jaar lang heeft mijn moeder de identiteit van mijn biologische vader verborgen gehouden.

Mijn moeder heeft me gezegd dat ik zijn naam pas zal weten wanneer ze op haar sterfbed ligt.
Enkele tips zoals dat hij ouder, franstalig en getrouwd was.
Op mijn geboorte akte staat "Vader onbekend"

Eergisteren heb ik vernomen dat het haar toenmalige baas was, maar ik heb geen naam.

Ze heeft me over de jaren heen ook verteld dat haar baas voor mijn geboorte spulletjes gekocht had en haar steeds naar huis deed als ze zich niet goed voelde tijdens de zwangerschap. (de hond -lees mij- een koekje toegooien dus...)
Ondertussen heb ik al meer dan een jaar geen contact meer met mijn moeder en (stief)vader welke me heeft erkend dus ik draag zijn naam en voor mij is dit mijn vader.
Wel wil ik weten vanwaar ik kom en ik heb ook het recht dat te weten...
Ik moet niks van hem, geen hulp of financiele steun. Gewoon weten wie hij is.
Tzal ook vertrouwelijk blijven, zijn vrouw hoeft het niet te weten voor mij.


Hoe kan ik aan de slag gaan om zijn naam te vinden op de lijst met werknemers in dat bedrijf tijdens deze periode?
Of iemand andere tips en/of ideeen
Of iemand andere tips?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 sep 2014 14:03

Wettelijk heeft u geen recht om te weten te komen wie de baas was van uw moeder, u kan dit dus nergens opeisen. Hoe u toch iets te weten zal kunnen komen, hangt een beetje af van het soort bedrijf. U kan pogingen doen bij het bedrijf zelf, u kan op zoek gaan in rijksarchieven, ...

Echter, zoiets lijkt me het "perfecte" werk voor een detective.

Reclame

Terug naar “Adoptie”