mogelijkheden erkenning kind

wen5
Topic Starter
Berichten: 9

mogelijkheden erkenning kind

#1 , 01 apr 2014 10:07

Hallo iedereen,

korte schets situatie:
Ik ben momenteel 8 maand zwanger van mijn vriend, hij is nog getrouwd maar al bijna 3 jaar echtelijk uit elkaar, nog niet gescheiden.
Omdat ik alle documenten in orde wil brengen voor het kind/kraamgeld etc. wou ik toch weten welke info ik moet vermelden aangezien er ook naar de wettelijke vader gevraagd wordt.
Nu wil/kan hij het kind nog niet erkennen tot dat de scheiding rond is wegens risico op groot financieel verlies indien zijn vrouw op de hoogte zou zijn van een andere vrouw en bijna kind.
Persoonlijk voel ik me niet comfortabel om te wachten tot die hele heisa rond is, dus kan ik een soort contract met hem maken onderling of bij notaris in afwachting van de wettelijke erkenning wat hij uiteindelijk wel wil doen.
Blijft zo'n contract ook uit het officiële systeem zodat zijn vrouw dit ook niet te weten komt?
Ik las ook dat je nog eens 300 dagen moet wachten met erkenning na scheiding omdat de ex hier nog kan op terugkomen?!
Ik wil gewoon ook wat zekerheid scheppen voor mezelf en het kind indien de scheiding nog meer dan jaar aansleept.

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma
Berichten: 2871

#2 , 01 apr 2014 10:46

Wat zou je dan onderling op papier zetten?
Zoets heeft totaal geen waarde. Het enige dat waarde heeft, is erkenning.

-- Niet echt juridisch: maar ik stel me toch serieuze vragen bij een man die zijn eigen kind niet wenst te erkennen? --

Moest het nodig zijn, kan je later nog altijd wel een DNA test eisen of andere middelen aanwenden die kunnen aantonen dat hij de vader is van je kind.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 01 apr 2014 12:16

Hoe wil uw vriend scheiden?
Er is al een feitelijke scheiding van drie jaar.
Dus als het een EOT is .. kan binnen de 6 maanden opgelost zijn.
Enigste wat ik zo kan voorstellen is dat zijn ex dat als een zware belediging zou beschouwen .....maar wonen jullie al samen en zo ja hoelang?

Reclame

Terug naar “Adoptie”