Erkenning vaderschap

flowerke
Topic Starter
Berichten: 1

Erkenning vaderschap

#1 , 16 jul 2007 16:32

Vorige week heb ik ondekt dat ik ik 9 weken zwanger ben.
Wil dat kind houden maar de verwekker van het kind wil daar niks mee te maken hebben.
Wat kan ik doen...???,
Ik wil gerust dat kind alleen opvoeden maar hoe zit het met de morele verantwoordelijkheid van de vader? Hoe kan ik me juridisch en wettelijk het beste informatie halen .Heb de vader per mail al laten weten dat ik zwanger ben.Hoe zit dat ook naar later toe naar de vader .Wil wel dat hij het kind herkent.


Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 18 jul 2007 10:42

?Art.322(van kracht sedert 01/07/2007).Wanneer het vaderschap niet vaststaat krachtens de artikelen 315 of 317, noch op grond van een erkenning, kan het bij vonnis worden vastgesteld onder de bij artikel 332quinquies bepaalde voorwaarden...Art.332quinquies...? 3. De rechtbank wijst de vordering hoe dan ook af indien het bewijs wordt geleverd dat degene wiens afstamming wordt onderzocht niet de biologische vader of moeder van het kind is...?(Burgerlijk Wetboek).

U zal de verwekker dus moeten dagvaarden om diens vaderschap te doen onderzoeken en vaststellen.

Reclame

Terug naar “Adoptie”