OPROEP aan al wie een naamsverandering voor kind(eren) wenst

willycato
Topic Starter
Berichten: 27

OPROEP aan al wie een naamsverandering voor kind(eren) wenst

#1 , 11 feb 2014 11:01

Beste Allen,

Mijn zoon kreeg bij geboorte mijn naam. Na huwelijk met nieuwe partner en (volle) adoptie door deze is zijn achternaam gewijzigd.
Uit dit huwelijk is mijn dochter geboren en uiteraard kreeg deze de naam van de vader. Spijtig genoeg, en ik voel me hier gediscrimineerd, was er toen
nog helemaal geen sprake van keuze, zoals nu met de nieuwe wet in voege is.

Ik ben in 2007 van mijn echtgenoot weggegaan met beide kinderen en in 2010 officieel gescheiden. Ik treed hier niet in detail maar het feit dat
beide kinderen nooit nog enig contact met hun vader hebben en ook absoluut niet wensen zegt waarschijnlijk genoeg.

Mijn zoon is momenteel 25 jaar en voor hem is meermaals een verzoek tot naamsverandering ingediend, omdat hij toch uiteindelijk mijn naam heeft meegrekegen bij geboorte, maar telkens geweigerd.
Mijn dochter is nu 18 jaar en ook zij heeft ook de uitdrukkelijke wens om van naam te veranderen.

Beiden gebruiken in het dagelijkse leven en op sociale netwerken mijn naam en niet hun officiele naam.

We hebben momenteel alles geprobeerd maar staan met de rug tegen de muur.
Ook erg is het dat het in Nederland blijkbaar wel zou lukken !

Graag zou ik in contact komen met iedereen die zich in dezelfde situatie bevindt misschien komen we samen sterker over.
Mijn kinderen voelen zich enorm teleurgesteld én gediscrimineerd.

Graag kijk ik uit naar de reacties want wij willen er verder voor blijven " vechten".

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 11 feb 2014 11:28

Veel geluk, probeer al 24 jaar van de naam van mijn vader af te raken...

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 13 feb 2014 14:06

Misschien kortere procedure : Verhuizen naar Nederland - Nederlandse nationaliteit aannemen - naam veranderen en terug Belg worden mocht je dan nog goesting hebben.

Reclame

Terug naar “Adoptie”