Kan ik mijn stiefdochter adopteren ( heel belangrijk )

Franciscus
Berichten: 38590

Re: Kan ik mijn stiefdochter adopteren ( heel belangrijk )

#16 , 13 apr 2013 19:45

Gezien hij de wettige vader is en zij de wettige moeder blijven ze voor de rest van hun leven via hun kinderen verbonden.
Beide hebben zo wie zo co-ouderschap wat beslissingen betreft en mogelijk andere afspraken wat verblijfsregeling betreft.
Beide ouders kunnen ten allen tijden naar de rechtbank stappen om wat de kinderen betreft een regeling te treffen.
Of de andere ouder daar mee akkoord gaat/is doet er niet toe. Iedere ouder heeft het recht om een wijziging of zelfs een regeling te vragen aan de rechtbank.
In dit geval een regeling gezien er door de echtscheidingsrechtbank blijkbaar geen regeling is opgesteld.
Bij adoptie is er zo wie zo een maatschappelijk onderzoek en door de jeugddienst van de politie en door de diensten van het parket

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#17 , 13 apr 2013 21:13

beste dannyi, dit is niet zoals we de situatie persoonlijk bezien...maar hoe het wettelijk kan verlopen. Dit is echt niet onze mening hoor...
Neem beste eens contact met een advocaat om jullie te laten uitlegen wat er mogelijk allemaal kan gebeuren.

ongelukbelaagd
Berichten: 514

#18 , 13 apr 2013 23:53

Het getuigt van veel liefde dat je je stiefdochter wil adopteren!

Alleen stel ik me volgende vragen en die gaat de rechter waarschijnlijk ook stellen :
- waarom hebben je vriendin en haar ex de 2 zussen uit elkaar gehaald?
- hoe kon een moeder haar dochter afgeven, ook al was het aan de vader?

Ik wou met mijn ex ook niets meer te maken hebben. Maar zonder mijn kinderen vertrekken? NOOIT!
Ik hoop dat ze een goed verhaal heeft.
Spijtig dat jij nu in een netelige situatie zit.

Reclame

J.Danyi
Topic Starter
Berichten: 69

#19 , 14 apr 2013 12:47

beste ongelukbeklaagd,

ik heb het al meer dan 1 keer op deze topic geschreven dus je hebt eigenlijk al een antwoord.

Mijn vriendin werd gedreigd en niet alleen zij maar ook ik via telefoon. hij dreigde om zijn dochter te krijgen die hij nu ook heeft, van de andere wou hij en wilt hij nieks hebben.
en als hij zijn dochter niet zou hebben dan zou ik en mijn vriendin hem nu aan mijn deur hebben en misschien wel elke dag.(stalking)

Dus moet je soms in het leven een moeilijke beslissing maken en daarbij is hij tenslotte de vader dus nu moet je zien dat er moeders zijn die hun kinderen
ergens plaatsen of achterlaten en noem maar op. dit is hier niet het geval en denk niet dat het een makkelijke beslissing was van de moeder ! maar ik hoop dat je het nu op een of andere punt begrijpt. Als hij zijn dochter niet zou krijgen zou hij nooit uit haar leven verdwijnen nu is hij voor 4 jaar lang verdwenen maar is nog niet 100 procent. en denk eraan mensen maken fouten.


eylis ik zal zeker een advocaat nemen om te overleggen wat de opties zijn.


Franciscus bedankt voor de belangrijke informatie die u opgeeft.

Franciscus
Berichten: 38590

#20 , 14 apr 2013 13:51

Dreigen om zijn dochter te krijgen?
Excuseer maar wat is de dreiging in deze zin.
Op zich is dat geen bedreiging.
Om een bedreiging te zijn moet het aan wettelijke voorwaarden voldoen.
Maar dar jullie zich daardoor bedreigd voelden daar kan ik zeer goed inkomen.
Voor jullie komt dit over als een emotionele dreiging met belangrijke gevolgen voor uw vriendin en door uw betrokkenheid ook voor u.
Misschien kan een therapeut jullie leren omgaan met dit soort van bedreigend gedrag. Kan jullie ook helpen om het te plaatsen en te counteren. Hierdoor zijn of worden jullie ook sterker in het reageren op of net het niet regeren op de uitlatingen en op het kaderen van de uitlatingen.

Zoals reeds geschreven hij heeft als vader recht op zowel gezag co-ouderschap als verblijf co-ouderschap.

Uw advocaat moet zeer goed alles uitleggen en zeker welke piste er gevolgd zal worden. Steeds de vragen stellen: Wat als , waarom, met wie, waardoor enz
Strategie en tactiek zijn hier belangrijk

Mariette
Berichten: 2507

#21 , 14 apr 2013 15:31

Franciscus : de biologische vader WENST GEEN contact met kind 2, hij wil enkel kind 1 en dan volledig onafhankelijk van de moeder die "in ruil" kind 2 volledig onafhankelijk onder haar hoede krijgt.

Natuurlijk is dit niet zo voorzien in de Belgische wet, maar ik begrijp dat onder sommige omstandigheden beide biologische ouders deze oplossing verkiezen ipv jarenlang dreigen en ontwrichting van de kinderen erbij. Ik ken zelf Belgische mensen die dit in praktijk ook zo hebben gedaan. (Niet mijn persoonlijke mening) En voor hen keerde op die manier de rust ook terug. Ik weet niet meer hoe het verder is verlopen nadat de kinderen volwassen werden en hun eigen leven leidden.

Maar het probleem is dat men zoiets enkel kan doen bij volledige overeenstemming tussen beide partijen, én dan nog op een niet officiele wijze wegens totaal niet overeenkomstig de voorziene wetten;
Hierbij komt de adoptie als een stok in het hoenderhok natuurlijk want dan moet één en ander weldegelijk officieel gearrangeerd worden en daar zal het schoentje knellen.

Het moet vooral voor de moeder (die geen vragende partij was) onnoemelijk zwaar zijn om één kind onder de hoede vna die vader achter te laten in ruil voor een leven zonder bedreigingen, manipulatie en chantage. Maar ik begrijp haar. Ooit heb ik gedurende korte tijd - ONGEWILD - beide kinderen zo verloren aan "daddy". Vooral omdat de wet niet werd afgedwongen en ik overal met de neus tegen de muur liep. Het heeft twee jaar geduurd voor ik mijn kinderen terugzag. Wij hebben nu een prachtige goede relatie vermits vader dankzij zijn alcoholische levensstijl en andere ongezonde toestanden op jonge leeftijd gestorven is. De rust is bij ons weergekeerd!

Franciscus
Berichten: 38590

#22 , 14 apr 2013 22:09

Bij een vraag tot adoptie wordt steeds een moraliteitsonderzoek uitgevoerd bij alle partijen en zelfs bij de grootouders.
Het is steeds een rechter die hierover oordeelt dus de vader zal zo wie zo worden gedagvaard.

J.Danyi
Topic Starter
Berichten: 69

#23 , 26 apr 2013 08:54

Dreigen om zijn dochter te krijgen?
Excuseer maar wat is de dreiging in deze zin.
Op zich is dat geen bedreiging.
Om een bedreiging te zijn moet het aan wettelijke voorwaarden voldoen.
Maar dar jullie zich daardoor bedreigd voelden daar kan ik zeer goed inkomen.
Voor jullie komt dit over als een emotionele dreiging met belangrijke gevolgen voor uw vriendin en door uw betrokkenheid ook voor u.
Misschien kan een therapeut jullie leren omgaan met dit soort van bedreigend gedrag. Kan jullie ook helpen om het te plaatsen en te counteren. Hierdoor zijn of worden jullie ook sterker in het reageren op of net het niet regeren op de uitlatingen en op het kaderen van de uitlatingen.

Zoals reeds geschreven hij heeft als vader recht op zowel gezag co-ouderschap als verblijf co-ouderschap.

Uw advocaat moet zeer goed alles uitleggen en zeker welke piste er gevolgd zal worden. Steeds de vragen stellen: Wat als , waarom, met wie, waardoor enz
Strategie en tactiek zijn hier belangrijk




Franciscus: als iemand zegt , IK ZAL U VERMOORDEN. is dat geen dreiging voor u? dat is 4 jaar geleden dan hij dat heeft gezegd maar zou het blijven zeggen als hij dochter 1 niet zou hebben.

Als iemand zegt: ik wil mijn dochter ! dan weet ik ook dat het geen dreiging is maar wat je na de zin zegt kan zeer bedreigend zijn.

eylis
Berichten: 8840

#24 , 26 apr 2013 09:56

en heb je van die bedreiging klacht neergelegd bij de politie? Want dat moet je natuurlijk wel doen als je er juridisch gebruik van wil maken.

Terug naar “Adoptie”