over vaderschap

beirke14
Topic Starter
Berichten: 1

over vaderschap

#1 , 04 dec 2012 15:26

hallo ik ben vader van 3kids die zijn 16j 18j 20j er zouden er 2niet van mij zijn.kan ik als nog een dna test laten uit voeren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 04 dec 2012 15:38

U heeft momenteel bezit van staat, dwz doordat u de kinderen opvoedde als zijnde de uwe, bent u ook hun vader.

Voor betwisting van vaderschap is er een termijn van 1 jaar na kennis van feiten die de afstamming in twijfel kunnen trekken.
U hebt dus 1 jaar na dat u te weten kwam dat de kinderen mogelijks niet de uwe zijn, om het vaderschap te betwisten.

http://www.elfri.be/termijn-betwisting-vaderschap

Mariette
Berichten: 2507

#3 , 04 dec 2012 16:32

Maar ik neem aan dat men toch ten allen tijde een DNA test kan laten uitvoeren als men twijfelt aan het biologische vaderschap?


Niet dat dit dan nog juridische gevolgen kan hebben voor de kinderen, maar enkel om zelf zekerheid te hebben.
Ik neem aan dat de meerderjarige kinderen dan wel toestemming moeten geven om hun DNA af te staan?

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 04 dec 2012 18:13

DNA test op zich kan inderdaad altijd.

Terug naar “Adoptie”