Adoptie-Kinderen krijgen

Amy
Topic Starter
Berichten: 28

Adoptie-Kinderen krijgen

#1 , 13 jan 2012 18:05

Misschien niet echt een juridische vraag, maar toch iets wat ik me afvraag:

Waarom is het zo moeilijk en duur om een kind te adopteren, en er hangen voorwaarden aan vast van leeftijd en de beoordeling door andere mensen of je al dan niet geschikt bent om ouder te zijn, maar toch kan elk marginale/idioot met een werkende reproductieve stelsel zich voortplaten zonder dat er maar iemand iets aan controleert, integendeel, als ze dan toch niet geschikt blijken om ouder te zijn worden ze door de staat beloond (kindergeld o.a.), geld dat uit het zak van de gewone mens uitkomt.

Ik vind dit heel oneerlijk.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38600

#2 , 13 jan 2012 18:44

Misschien om te beletten dat in een kind in situatie komt achter uw maar?

Amy
Topic Starter
Berichten: 28

#3 , 13 jan 2012 20:17

Ik denk wel dat de meeste kinderen op adoptie zijn net omdat ze van zo'n ouders komen? En de meeste gevallen van fysieke of psychologische of seksuele mishandeling zal wel gebeuren bij de bloedverwanten dan bij adoptie-ouders, de meesten die tot de beslissing komen om te adopteren hebben er wel veel harder bij nagedacht dan diegenen di een oops-zwangerschap hebben of door egoistische redenen een kind verwekken (hoewel dat altijd egoistisch is). Wie belet dan dan een kind bij zo'n situatie komt bij de natuurlijke ouders?

Reclame

Terug naar “Adoptie”