man wil vrouw verplichten DNA test

natalie012
Topic Starter
Berichten: 2

man wil vrouw verplichten DNA test

#1 , 30 jul 2011 11:34

Hallo,
Ik ben onverwacht zwanger geraakt door mijn vriend , wij waren nog niet lang samen . Nu zijn wij dus uit elkaar (ik ben 2 maand zwanger) mijn vriend wou dat ik abortus deed maar dat krijg ik niet over mijn hart. Ik verwacht ook helemaal niks van hem , ik begrijp dat hij er niet klaar voor is . Nu beweerd hij mij via juridische manieren te kunnen verplichten tot prenatale DNA test via vruchtwaterpunctie om zo te bewijzen dat hij de vader niet is. Terwijl hij maar niet wil snappen dat ik niet vraag dat hij het herkend als zijn kind .... Hij laat mij dan ook geen dag met rust :s Nu is mijn vraag , kan hij mij tot iets laten verplichten???

dankuwel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 jul 2011 11:52

neen

Fore
Berichten: 1298

#3 , 30 jul 2011 11:52

Vruchtwaterpunctie is een medische ingreep, die zowel voor de vrucht, als voor de moeder nodige risico's inhoud (infectie, spontane abortus etc). Dus je kan deze altijd weigeren.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Reclame

natalie012
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 30 jul 2011 12:02

Bedankt voor de reactie's ik had het wel gedacht , hij maakte mij gewoon zodanig gek dat ik toch wel wat zekerheid wou.

Terug naar “Adoptie”