erkenning kind door vader

Brigand
Topic Starter
Berichten: 1

erkenning kind door vader

#1 , 18 dec 2006 20:35

Ik ben 18 en zou stappen willen ndergaan om de erkenning te krijgen van mijn biologische vader

even kort mijn situatie schetsen:

toen ik geboren werd was mijn moeder bezig te scheiden met haar eerste man. op dat moment ben ik geboren ( verwerkt door mijn vader, mijn moerds tweede man ) Maar omdat die echtscheiding nog niet afgelopen was, kreeg ik de naam van die eerste man. Dat is nu al zo gedurende 18 jaar. Mijn vader heeft ooit wel al eens stappen ondergaan om mij te erkennen maar is nooit afgewerkt geweest. Nu ja toen ik 12 was zijn mijn ouders gescheiden ( mijn moeder en haar tweede man) sinds dien beschouwd mijn vader mij niet meer als zijn kind aangezien ik zijn naam niet draagt. Daardoor kreeg en krijgt ik geen alimentatie ( om o a mijn studies te betalen)

Mijn vraag is nu wat kan ik doen om wel alimentatie geld te kunnen vragen aan mijn biologische vader?

En indien mijn vader me zou erkennen zou ik de familienaam die ik nu heb kunnen bvehouden?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding