adoptie recht en plicht

rcboy
Topic Starter
Berichten: 66

adoptie recht en plicht

#1 , 23 feb 2011 14:24

hallo

Ik heb heel het forum afgelezen,en zie altijd dat de vraag komt van de adoptanten/kind maar ik heb juist een andere vraag.
Ik ga hier nu mss wel een discussie starten of het wel en niet maar daar wil ik me over onthouden.
Iemand die ik ken en die de cyberweg niet goed kent heeft jaren geleden een adoptie moeten doen door omstandigheden die ik ken en die in mijn normen "normaal" zijn dat dit gebeurd is naar aanleiding daarvan.
Nu komt de leeftijd van 18 nabij en wil die persoon graag uitleggen waarom ze die stap heeft moeten zetten.
Ze wil dus zeker niet de adoptanten weghalen van het kind of omgekeerd maar gewoon laten weten dat ze open staat voor vragen.
Ze kent de naam,weet waar ze wonen enz maar wil zeker niet zomaar binnenvallen bij die mensen.
Dus heeft ze via de adoptiedienst dit laten weten,maar volgens hen mag ze geen contact zoeken ook niet na de leeftijd van 18 jaar.
De vraag moet van het kind komen aan de adoptiedienst.
De adoptiedienst heeft dit wel gemeld aan de adoptanten en deze zullen het niet vertellen aan het kind omdat er in het verleden al problemen waren toen ze worstelde met haar afkomst en die vraag er nu nog altijd inzit.

Ondertussen heeft die persoon al een nieuwe relatie waaruit een kind geboren is die afweet van heel het verleden en het waarom, en is ook zij vragende partij.

Ikzelf heb wat opzoek werk gedaan aan de hand van info die ik gekregen heb van die persoon en ben bijna 99,9%zeker dat ik het kind gevonden heb via sociale netwerken.

NU is mijn vraag mag ik haar dat vertellen,en klopt het idd dat zij geen contact mag zoeken ook niet na de leeftijd van 18 jaar.
Nogmaals liefst geen morele discussie hier ,het gaat enkel om de wetgeving rond adoptie en biologische ouders.

kleine nota wat ik niet echt duidelijk vind ze vertelde me dat ze 18 jaar geleden dus wel een "papiertje" moest tekenen maar verder heeft ze daar zelfs niets van documenten over.

met vriendelijke groet,b

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 23 feb 2011 19:51

Hoe oud was de moeder 18 jaar geleden???

rcboy
Topic Starter
Berichten: 66

#3 , 23 feb 2011 22:13

is dit relevant voor het antwoord?
ze was meerderjarig.

mvg b,

Reclame

rcboy
Topic Starter
Berichten: 66

#4 , 24 feb 2011 12:21

hmmm bovenstaand komt wat bot over .
Ik heb beloofd aan de persoon om zo weinig mogelijk privégegevens openbaar te maken.
Indien dit toch nodig moest zijn stuur ik ze wel in een pb.

mvg b

Terug naar “Adoptie”