Zij zegt dat ik de vader ben...

strenzke
Topic Starter
Berichten: 112

Zij zegt dat ik de vader ben...

#1 , 16 jun 2010 16:31

Een goede 11maand geleden heb ik eens sex gehad met een vriendin van mij.
Toen bleek dat ze zwanger was. Eerst beweerde ze dat het kind van mij was, daarachter beweerde ze dat het kind van haar huidige vriend was, nu is het gedaan tussen haar en haar vriend en zegt ze terug dat het ondertussen geboren kind van mij is.
De moment dat het kind verwekt is heeft ze wel met 3personen sex gehad.
Als het kind van mij is wil ik mijn rechten en plichten wel waarmaken. Maar moet natuurlijk ook zekerheid hebben, hoe dwing ik een dna-test af?

Groeten
I get my strenght out my Little Angel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Joeri_J
Berichten: 650

#2 , 16 jun 2010 16:38

Is haar ex-vriend geregistreerd als vader?

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 18 jun 2010 09:54

“Art.322.Wanneer het vaderschap niet vaststaat krachtens de artikelen 315 of 317, noch op grond van een erkenning, kan het bij vonnis worden vastgesteld onder de bij artikel 332quinquies bepaalde voorwaarden...Art.324.Bij gebreke van bezit van staat wordt de afstamming van vaderszijde door alle wettelijke middelen bewezen...”(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

Ook een man kan een vaderschapsonderzoek vorderen (art.332 quinquies,§4,B.W.).

“Art.336.Het kind wiens afstamming van vaderszijde niet vaststaat, kan van degene die gedurende het wettelijke tijdvak van de verwekking met zijn moeder gemeenschap heeft gehad, een onderhoudsbijdrage vorderen op grond van artikel 203, § 1.”(B.W.).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Adoptie”