Adoptie door stiefpapa; beide geen belg

*loekie*
Topic Starter
Berichten: 1

Adoptie door stiefpapa; beide geen belg

#1 , 19 mar 2010 13:58

Ik ben een volwassen vrouw. Ik heb nooit echt contact gehad met mijn biologische vader, hij wou nooit kinderen. Mijn moeder is hertrouwd toen ik 5 was. Ik (en mama) was toen Belgische, mijn stiefpapa is italiaan. Mijn stiefpapa heeft mij toen ik 6 was willen adopteren, maar helaas heeft de rechtbank dat toen niet toegestaan (ik vrees dat mijn ouders toen niet de correcte informatie hebben gekregen). Mijn biologische vader had toen al wel zijn toestemming gegeven voor de adoptie.

Soit, om een lang verhaal kort te maken: nu heb ik ook de italiaanse nationaliteit, en volgens het italiaanse recht kan ik door mijn stiefpapa geadopteerd worden. Helaas wonen wij beide in België en raadt het consulaat ons dan ook aan om de adoptieprocedure op te starten bij het vredegerecht in belgië, en dan de adoptie nadien te laten registreren in Italië.

Weet iemand of dit mogelijk is? Bij het lokale vredegerecht weten ze het niet :? .

Alvast hartelijk dank!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding