adoptie

Franciscus
Topic Starter
Berichten: 38593

adoptie

#1 , 16 mar 2010 18:49

heb zelf nu een vraag

lesbisch koppel heeft kind maar gaat uiteen.
Is enkel erkend door moeder.

Verblijft wel bij de niet- moeder die nu kind wil adopteren.
Procedure bezig -
maar rechtbank zegt dat het zoiets nog nooit heeft meegemaakt en zal de zaak eens bekijken.
Moraliteitsonderzoek is rond en positief maar 'echte' moeder zou nu het ouderlijk gezag verliezen ten voordele van de adoptieouder - wonen al 6 jaar niet meer samen.

Enig idee want ik had daar nog nooit van gehoord - onderzoekster ook niet trouwens.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Topic Starter
Berichten: 38593

#2 , 20 mar 2010 13:46

t' zal wat te moeilijk geweest zijn. Ondertussen antwoord zelf gevonden - Gaat problemen geven... dank u Franciscus

Franciscus
Topic Starter
Berichten: 38593

#3 , 04 jan 2011 18:07

Zaak ondertussen opgelost tot ieders voldoening.

Reclame

Creatief
Berichten: 2513

#4 , 04 jan 2011 21:13

Dat heb je goed gedaan, Franciscus. :mrgreen: Zelf iets oplossen is de beste leermeester. :wink:

Franciscus
Topic Starter
Berichten: 38593

#5 , 05 jan 2011 10:59

Euh buiten de beide partijen wat rustig proberen te houden en te vragen wat de rechter nu JUIST gezegd had heb ik niet veel gedaan haar. Ook de wetgeving steeds maar uitleggen en te koren krijgen dat de rechter over volle adoptie bezig was en het gewone was. De aangestelde advocaat van de minderjarige zei ' ik ben nog nooit voor adoptie's gevraagd'. En nu heb ik deel twee niet bij van mijn documentatie... Maar uiteindelijk alles in orde.

Terug naar “Adoptie”