Adoptie buitenlandse meerderjarige

Lawstudent87
Topic Starter
Berichten: 1

Adoptie buitenlandse meerderjarige

#1 , 26 apr 2009 12:35

Voor mijn seminariewerk moet ik de adoptie van meerderjarigen onderzoeken. Nu vroeg ik mij af welke regels toegepast moeten worden om over te kunnen gaan tot de adoptie (door Belgen uiteraard) van een buitenlandse meerderjarige uit een land waar adoptie van meerderjarigen niet is toegelaten?

Ik heb de rechtspraak en rechtsleer al doorzocht, maar vind geen recentere voorbeelden dan 2003, wat uiteraard nog onder het oude adoptierecht valt en ik dus niet zonder meer kan toepassen. Moeten de Belgische én buitenlandse regels gevolgd worden of volstaat het dat op basis van het WIPR het Belgische recht wordt toegepast?

Kan u mij in de goede richting sturen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bijtje
Berichten: 755

#2 , 20 aug 2010 16:40

- Wat is het nut van een meerderjarige adopteren ?
- Kan dat in België ?
- Zoja, moeten de wettelijke ouders dan geen toestemming geven of is de toestemming van de meerderjarige voldoende ?

Beetje raar, als ik een andere moeder wil kies ik er gewoon eentje uit en die adopteert mij dan ?

Reclame

Terug naar “Adoptie”