rechten en plichten biologische vader

curly
Topic Starter
Berichten: 1

rechten en plichten biologische vader

#1 , 13 jan 2009 13:59

zijn er mensen die volgende situatie hebben meegemaakt of er meer over weten: Binnenkort wordt een meisje geboren. De vrouw die het kind draagt is intussen getrouwd, echter niet met de biologische vader(ik). De toekomstige moeder wil niet dat het uitkomt en haar man wordt dus de wettelijke vader wat ik niet zie zitten, krijgt zijn naam, enz. Ik zou natuurlijk heel graag het kind zelf opvoeden samen met de mama maar ik ga er van uit dat zij dat niet wil. Heb ik kansen om het kind ook op te voeden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 15 jan 2009 14:33

“Art.315.Het kind dat geboren is tijdens het huwelijk of...heeft de echtgenoot tot vader...Art.322.Wanneer het vaderschap niet vaststaat krachtens de artikelen 315...kan het bij vonnis worden vastgesteld...”(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

Ik ga ervan uit dat het vaderschap zal vaststaan krachtens art.315 B.W.,zodat u dit vaderschap niet kan laten onderzoeken
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Adoptie”