Nog zwanger en vader wil kind niet erkennen

Therese
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Nog zwanger en vader wil kind niet erkennen

#1 , 22 mei 2020 00:18

Hallo allemaal,

Ik ben intussen 31 weken zwanger en mijn vriend laat mij nu zitten. Hij wil onze zoon niet erkennen zodra hij geboren is en wil ook geen contact hiermee hebben in de toekomst.

Ik moet nu op 31 weken nog verhuizen en door de Corona en de lockdown moet ik nog zo goed als alle spullen voor de kleine aanschaffen, zonder enige steun van hem.

Mijn vraag is nu wat als hij het zich in de toekomst bedenkt? Ik wil hem niet verplichten om onze zoon te erkennen maar dan wil ik ook dat dit zo blijf en hij er niet op terug kan komen.
Wat kan ik het beste doen?

Alvast bedankt

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 22 mei 2020 18:47

Hij kan er altijd op terug komen. Dit recht kan niet afgenomen worden.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 22 mei 2020 19:41

Maar zelfs als hij kind niet erkend dan nog kan u alimentatie vragen.
Via jeugdrechtbank van familierechtbank kan er ook een regeling qua gezag en omgang geregeld worden. RB kan dat dus regelen en mogelijk ook weigeren... los van verplichting om alimentatie te betalen.
Hij kan samen met u voor de geboorte erkennen bij gemeente. Na de geboorte moet hij naar de rechtbank en staat het kind ook sowieso alleen op uw naam.

Reclame

Terug naar “Adoptie”