Afdwingen co-ouderschap

Nathalie1987
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Afdwingen co-ouderschap

#1 , 12 feb 2020 14:00

Beste,

In 2018 is de relatie tussen mij en mijn partner stop gezet.
Hierbij is toen door de notaris een akte opgemaakt in verband met de regeling voor ons gezamelijk kind op die moment 1 jaar.
In die akte werd ook opgenomen dat we in onderlinge overeenstemming de regeling voor het kind kunnen aanpassen.
Op heden is er een 5-9 regeling (5 dagen bij de vader en 9 dagen bij de moeder) maar dit is nog niet officieel vastgelegd door een notaris.
Ik had graag overgegaan naar een co-ouderschap regeling (week om week) maar de tegenpartij weigert om mee te werken.
Welke stappen kan ik ondernemen om er voor te zorgen dat de tegenpartij meewerkt en dat er aan het belang van het kind wordt gedacht?

Alvast bedankt voor het antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight
Berichten: 621

#2 , 12 feb 2020 14:19

Indien de tegenpartij niet wil meewerken zal u naar de rechtbank moeten gaan om het alzo af te dwingen.
Misschien een neutrale bemiddelaar proberen?
Standaard in België is het 50/50 regeling, m.a.w. u heeft veel kans om te bekomen wat u wenst.


Reclame

Terug naar “Adoptie”