Allimentatie en verantwoordelijkheden

Skylight
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Allimentatie en verantwoordelijkheden

#1 , 27 nov 2019 03:07

Ik ben 23 en mijn vriendin is 19, ze is nu 2x zwanger geworden in 4 maanden tijd. Na de eerste abortus had ze een afspraak voor een spiraal, blijkbaar is ze niet gegaan. En is er nu dus een kind op komst.

We hebbe beide geen inkomen gezien we nog studeren, ik studeer gezondheidswetenschappen en zou deze studie ook graag afronden.

Als eerste wil ik paar objectieve vragen stellen:

1. Als beide ouders geen enkel inkomen hebben, zou ik dan moeten stoppen met school gezien ze geen abortus of adoptie wilt? Is er een minimunbedrag?
2. Kunnen mijn ouders aansprakelijk gesteld worden voor een situatie die ik veroorzaakt heb? Want dit is het laatste wat ik wil!


Verder heb ik nog nog een paar subjectieve vragen, waarvan ik graag de mening van een onzijdige partij hoor:

Heel stom dat k jou nu moet contacteren voor dit weer maar goed weet niet wie ik t anders moet vragen, ... 1. Zou ik meegaan in opvoeding met een 90% kans dat het in rusland eindigt en ik attachment gevormd heb en alles kwijt ben.
2. Zou ik alles gewoon achter moeten laten? Ondanks het mijn gen is? En is dat niet echt verkeerd?
3. Een gepleten famillie is nooit goed voor een kind weet je enige alternatieven om iemand van gedachte te laten veranderen of adoptie overwegen?
4. Zou ik nu een vaderschapstest doen voor zekerheid, maar als ik dat nu doe en ik ben het zit ik wel vast eraan maar de kans is groot dat ik niet de vader ben, wat is het verstandigste om te doen in deze situatie (meer een objectieve vraag, i know)

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Skylight