Allimentatie en verantwoordelijkheden

Skylight
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Allimentatie en verantwoordelijkheden

#1 , 27 nov 2019 03:07

Ik ben 23 en mijn vriendin is 19, ze is nu 2x zwanger geworden in 4 maanden tijd. Na de eerste abortus had ze een afspraak voor een spiraal, blijkbaar is ze niet gegaan. En is er nu dus een kind op komst.

We hebbe beide geen inkomen gezien we nog studeren, ik studeer gezondheidswetenschappen en zou deze studie ook graag afronden.

Als eerste wil ik paar objectieve vragen stellen:

1. Als beide ouders geen enkel inkomen hebben, zou ik dan moeten stoppen met school gezien ze geen abortus of adoptie wilt? Is er een minimunbedrag?
2. Kunnen mijn ouders aansprakelijk gesteld worden voor een situatie die ik veroorzaakt heb? Want dit is het laatste wat ik wil!


Verder heb ik nog nog een paar subjectieve vragen, waarvan ik graag de mening van een onzijdige partij hoor:

Heel stom dat k jou nu moet contacteren voor dit weer maar goed weet niet wie ik t anders moet vragen, ... 1. Zou ik meegaan in opvoeding met een 90% kans dat het in rusland eindigt en ik attachment gevormd heb en alles kwijt ben.
2. Zou ik alles gewoon achter moeten laten? Ondanks het mijn gen is? En is dat niet echt verkeerd?
3. Een gepleten famillie is nooit goed voor een kind weet je enige alternatieven om iemand van gedachte te laten veranderen of adoptie overwegen?
4. Zou ik nu een vaderschapstest doen voor zekerheid, maar als ik dat nu doe en ik ben het zit ik wel vast eraan maar de kans is groot dat ik niet de vader ben, wat is het verstandigste om te doen in deze situatie (meer een objectieve vraag, i know)

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Skylight
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 nov 2019 03:09

☆zou ik dan moeten stoppen met mijn studie voor allimentatie te betalen

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 nov 2019 11:52

Jullie zijn niet wettelijk samenwonend of gehuwd denk ik? Dan moet je alvast nu eens nadenken of je het kind zal erkennen (daar kan je al stappen voor ondernemen voor het geboren wordt)
Ik denk persoonlijk dat met de erkenning heel veel zal staan of vallen. Eens je het kind erkent ben je namelijk wettelijk de vader (of het nu jouw genen draagt of niet) en heeft dat zijn gevolgen.

Niemand zal jouw volgens mij kunnen verplichten jouw studie op te geven. Maar de vraag blijft dan natuurlijk hoe je dat kindje een zo goed mogelijke start in het leven zal geven met kwaliteitsvolle voeding, warme kleertjes en doktersbezoeken wanneer nodig...

Ik zou aanraden om eens langs te gaan bij een CAW in de buurt

Reclame

Terug naar “Adoptie”